مقام حزب‌الله: عربستان منبع آتش‌افروزی درمنطقه است

شنبه 16 دی 1396 - 17:27:10
مقام حزب‌الله: عربستان منبع آتش‌افروزی درمنطقه است

بيروت- الكوثر: یک مقام حزب الله با اشاره به اینکه عربستان سعودی منبع تامین تکفیری‌های تروریست در منطقه است تاکید کرد که اگر رقص شمشیر سعودی نبود، آمریکا جرئت نمی‌کرد به قدس تعدی کند. 

به گزارش پايگاه شبکه الکوثر، شیخ نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب الله تاکید کرد: تکفیری‌ها با خودروهای بمب‌گذاری شده و هزاران عناصر انتحاری علیه مردم، تصویر زشتی از اسلام بر جای گذاشتند و مساجد، کلیسا‌ها، بازار‌ها و حسینیه‌ها را منفجر کردند. 
وی افزود: حضور تفکیری‌ها در جبهه جولان (برای اثبات حمایت صهیونیست‌ها از آنان) کافیست، به طوری که رژیم صهیونیستی تسلیحات، غذا و داروهای آنان را تامین می‌کند و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به کمک‌های اسرائیل به عناصر مسلح گروه داعش و گروه «النصره» در جبهه جولان افتخار می‌کند. 
شیخ قاووق در مراسمی در حسینیه امام علی (ع) افزود: نمونه بد‌تر آنکه در کشور حرمین شریفین شاهد این اتفاقات هستیم؛ جایی که باید خاستگاه گسترش دوستی و گذشت میان مسلمانان باشد، اما خاستگاه فتنه و اختلاف بین مسلمانان است. حاکمان حرمین شریفین از دشمنان امت اسلامی استقبال و هدایایی صد میلیون دلاری به آن‌ها تقدیم و با آن‌ها معامله‌های صد میلیارد دلاری منعقد می‌کنند. 
شیخ قاووق با اشاره به مسئله قدس اشغالی اظهار داشت، اگر رقص شمشیر نبود، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا جرات نمی‌کرد تصمیمی در خصوص انتقال سفارت آمریکا به قدس اتخاذ کند و اگر عربستان ده‌ها تن از پادشاهان، شاهزاده‌ها و مسئولان کشورهای عربی و مسلمان را در ریاض جمع نمی‌کرد تا با ترامپ بیعت کنند، وی جرات نمی‌کرد، احساسات، شرافت و مقدسات امت عربی و اسلامی را به چالش بکشد. 
وی تاکید کرد: «سیاست عربستان فاجعه‌ای واقعی و فراگیر برای کشورهای عربی و اسلامی به وجود می‌آورد.» 
وی تاکید کرد «عربستان امتیازاتی به ترامپ می‌دهد تا او را علیه ایران و مقاومت به سوی خود جذب کند بر این اساس، سیاست عربستان تهدید واقعی برای امنیت ملی محسوب می‌شود. 
شیخ قاووق تاکید کرد: لبنان کنونی که پیروزی‌های مقاومت و ارتش در آن به موضوعی شاخص تبدیل شده است، در آغاز سال ۲۰۱۸ قدرتمند‌تر و مقاوم‌تر در برابر هر گونه خطر اسرائیلی‌ها و تفکیری‌ها خواهد بود و در حال حاضر با حضور ارتش و مقاومت لبنان، در قلعه‌ای مستحکم قرار دارد.


برای اطلاع از آخرین اخبار ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


شنبه 16 دی 1396 - 17:27:0