وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی احیای خط آهن حجاز را خواستار شد

شنبه 16 دی 1396 - 17:17:19
وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی احیای خط آهن حجاز را خواستار شد

تهران- الکوثر: یسرائیل کاتص، وزیر اطلاعات و حمل‌ونقل رژیم اشغالگر قدس طی سخنرانی در کنفرانسی در تل‌آویو خواستار احیای "خط آهن حجاز" شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  این مقام صهیونیست بر این باور است که دیر یا زود، دیدگاه تشکیلات خودگردان و سایر کشورهای عربی به اسرائیل نزدیک می‌شود و در بالاترین سطح با اسرائیل ارتباط برقرار می‌کنند.

کاتص طرح‌هایی را برای حمل‌ونقل مستقیم (ریلی و جاده‌ای) بین اسرائیل و کشورهای عرب، ارائه داده است. بازگشایی اخیر "خط آهن دره" از بیت شعان تا حیفا، راه را برای افتتاح چنین خط آهنی هموار می‌کند. خط آهن حیفا زمانی به خط دیگری در بیت شعان متصل می‌شد که از اردن عبور می‌کرد و به عربستان سعودی مارسید و کاتص باور دارد که این خط آهن قابل احیاست.

کاتص گفت: این خط، مسیر خط آهن تاریخی حجاز [در زمان عثمانی] را دنبال خواهد کرد. ما برای این پروژه، چندین بار با مقامات آمریکایی دیدار کرده‌ایم. این پروژه خطوط ریلی از عربستان به اردن و از حیفا به مرز اردن را دربرمی‌گیرد. این پروژه دسترسی ما به اقتصاد عربستان را فراهم می‌کند. اگر تنها 25 درصد از کالاهای سعودی از حیفا عبور کند، فرصت‌هایی تجاری به ارزش سالانه 250 میلیارد دلار برای اسرائیل به همراه خواهد داشت."

کاتص پیش‌تر در مصاحبه با روزنامه سعودی ایلاف از این پروژه و منافع مشترکی که اسرائیل با کشورهای عرب دارد سخن گفته بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


شنبه 16 دی 1396 - 17:16:11