اهل سنت، قربانیان اصلی وهابیت تکفیری

شنبه 16 دی 1396 - 13:47:2
اهل سنت، قربانیان اصلی وهابیت تکفیری

بیروت- الکوثر: رئیس جبهه «عمل اسلامی» لبنان با اشاره به ممانعت وهابی های تکفیری از تدریس مذاهب چهارگانه اهل سنت در عربستان سعودی گفت وهابیون در طول تاریخ خود بیشترین ضربه را به اهل سنت زده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ زهیر جعید در گفتگوی تلفنی از بیروت با برنامه «احکام الاسلام» شبکه جهانی الکوثر خاطرنشان کرد: فرقه وهابیت و تفکر وهابی جزء مکاتب اهل سنت نیست و فاصله زیادی با این مکاتب دارد به طوری که اهل سنت قربانیان اصلی تکفیر و قتل و غارت و ممنوعیت شعائر دینی از طرف وهابی ها بوده اند.

این عالم اهل سنت لبنانی در تشریح این دیدگاه خود گفت: آیا امروز مذاهب اهل سنت حتی یک مسجد در نجد و سرزمین حجاز و به ویژه مکه و مدینه و در سراسر عربستان دارند؟ آیا به علمای اهل سنت اجازه داده می شود یکی از مذاهب اربعه اهل سنت را در مکه یا دانشگاه «ام القری» یا دانشگاه مدینه منوره تدریس کنند؟

شیخ جعید افزود: در سراسر عربستان فقط تفکر وهابی و مکتب وهابیت تدریس می شود و اگر مشخص شود یکی از علما مثلا مذهب اشعری را در این کشور تدریس می کند فورا حذف می شود. به هیچ عالمی اجازه داده نمی شود هیچ یک از مذاهب اسلامی را تدریس کند.

شیخ زهیر جعید درباره کشتارهایی که در سال های اخیر در لیبی صورت گرفته است گفت: به رغم آن که مذهب تشیع اثنی عشری در لیبی وجود ندارد و مردم این کشور پیرو مذهب مالکی هستند، ولی در پنج یا شش سال اخیر به علت نفوذ تفکر گمراه و منحرف وهابیت به این کشور، کشتارهای زیادی در این کشور اتفاق افتاده و کل جامعه لیبی و همه مکاتب علمی و فقهی و فرهنگی و فکری در این کشور تکفیر شده اند و مدارس دینی و مساجد و زیارتگاهها و مراقد، ویران و بزرگان دینی این سرزمین نبش قبر شده اند.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


شنبه 16 دی 1396 - 13:46:44