نقش اقتصاد در تحقق وحدت اسلامی از دیدگاه استاد الازهر

شنبه 16 دی 1396 - 10:4:41
نقش اقتصاد در تحقق وحدت اسلامی از دیدگاه استاد الازهر

قاهره- الکوثر: شیخ عزالرجال ابراهیم از علما و استادان برجسته موسسه الازهر مصر وحدت مسلمانان را رمز بقای اسلام، و اقتصاد را کلید تحقق وحدت اسلامی دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ ابراهیم در گفتگو با برنامه «البنیان» شبکه جهانی الکوثر که در مسجد رأس الحسین قاهره ضبط شده است با اشاره به این سخن امام محمد غزالی که گفت است «اگر کلمه توحید را رمز گسترش اسلام بدانیم، وحدت کلمه رمز بقاء اسلام است» افزود: یکی از برنامه هایی که این روزها وحدت کلمه را تحقق می بخشد بخش اقتصادی یا بخشی است که برای ملتها سود و فایده دارد و برای آنها رفاه و آسایش فراهم می کند. این یکی از مهم ترین مسائلی است که موجب تقویت وحدت کلمه می شود.

استاد الازهر با اشاره به تلاش هایی اقتصادی که در سطح کشورهای عربی برای وحدت این کشورها صورت گرفته است گفت: آنها از قدیم درباره این مسئله صبحت می کنند و خواستار باز کردن مرزها و تشکیل بازار مشترک عربی و ایجاد واحد پول مشترک می شوند ولی این برنامه ها بازخورد عملی نداشته است.

شیخ ابراهیم افزود: زمانی که بررسی می کنیم می بینیم کشورهای عربی می خواهند همه این کارها را به یکباره و ناگهانی رخ دهند در حالی که ما می توانیم گام به گام پیش برویم، نه این که درها به یکباره باز شوند و به یکباره نیز بسته شوند. در دنیای واقعی این گونه مسائل به یکباره و ناگهانی رخ نمی دهند بلکه می توان گام هایی تدریجی در مسیر وحدت امت اسلامی برداشت.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


شنبه 16 دی 1396 - 10:4:31

پربازدیدها