امام جمعه بیروت: ایران به‌فضل درایت رهبری از فتنه دور ماند

جمعه 15 دی 1396 - 18:47:1
امام جمعه بیروت: ایران به‌فضل درایت رهبری از فتنه دور ماند

بيروت- الکوثر: امام جمعه بیروت با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه در حال فتنه‌افکنی هستند، تاکید کرد: ایران به فضل هوشیاری ملت و حکمت رهبری از آشوب و فتنه دور شد. 

به گزارش پايگاه شبکه الکوثر،  سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد امامین حسنین (ع) در منطقه «حاره حریک» با اشاره به فتنه آفرینی دشمن صهیونیستی علیه لبنان گفت: دستور موساد صیونیستی به یکی از لبنانی‌ها جهت ترور یکی از شخصیت‌های این کشور نشان دهنده اوج توطئه آفرینی علیه لبنان است که به گسترش هوشیاری لبنانی‌ها و جلوگیری از تهدید بافت داخلی کشور نیازمند است. 
وی افزود: جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه و قدس با هدف ممانعت از اعتراض به تصمیم آمریکا درباره اعلام پایتختی قدس برای این رژیم ادامه دارد و این رژیم در حال تصویب قوانینی با هدف جلوگیری از مذاکره درباره قدس و تقدیم امتیاز به ملت فلسطین است. 
حجت الاسلام فضل الله هدف آمریکا از توقف کمک‌های مالی به دولت فلسطین را فشار برای تن دادن به سیاست‌های آمریکا توصیف کرد و اظهار داشت: این بحرانی آفرینی یک تحول خطرناک برای آینده فلسطین و قدس به شمار می‌آید و باید در برابر آن ایستاد. مقامات فلسطینی باید با توجه به عدم صدور حکم علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های بین المللی، مواضع قاطعی اتخاذ کرده و پایان مذاکرات و هماهنگی امنیتی با دشمن را اعلام کنند. 
وی دولت‌های عربی را به ایفای نقش در این زمینه فراخواند و تصریح کرد: دولت‌های عربی باید به دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی فشار بیاورند اما متاسفانه مساله قدس احساس خطر و تجاوز علیه کرامت عربی را نزد مقامات عربی ایجاد نکرده است. اگر درباره قدس متحد نشویم، نمی‌توانیم درباره سایر مسائل وحدت داشته باشیم. 
امام جمعه بیروت به تحولات اخیر در ایران پرداخت و ادامه داد: ایران به فضل هوشیاری ملت و حکمت رهبر از وقوع در دام آشوبی که برای آن ایجاد کرده بودند، نجات یابد. گرچه بحران اقتصادی و اجتماعی وجود دارد و باید در راستای حل آن‌ها تلاش کرد اما باید نسبت به مزدورانی که درصدد بحرانی کردن اوضاع در ایران هستند به شدت برحذر بود. 
این روحانی لبنانی اظهار داشت: بهترین دلیل برای این ادعا نیز عکس العمل دشمنان ایران به شمار می‌آید که هیچگاه خیر و صلاح را برای این کشور خواستار نبوده و حرصی در قبال رفاه ایرانیان ندارند. 
حجت الاسلام فضل الله تأکید کرد که تحولات روزهای گذشته نشان داد که مسؤولان ایرانی باید در راستای بهبود اوضاع اقتصادی کشور فعالیت بیشتری داشته باشند.


برای اطلاع از آخرین اخبار ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


جمعه 15 دی 1396 - 18:46:54