تجمع علمای مسلمان لبنان/

تلاش دشمنان برای دور کردن ایران از مساله فلسطین

پنج شنبه 14 دی 1396 - 22:0:34
تلاش دشمنان برای دور کردن ایران از مساله فلسطین

بيروت- الكوثر: علمای شیعه و سنی لبنان با محکوم کردن مداخله‌های‌ بیگانگان در امور داخلی ایران تأکید‌ کردند که هدف از اغتشاشات ایران را دور کردن این کشور از مساله فلسطین عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه الکوثر، شورای اداری تجمع علمای مسلمان لبنان در نشست هفتگی به بررسی آخرین تحولات سیاسی لبنان و منطقه پرداخت و تأکید کرد که مساله فلسطین در صدر اولویت ها همه دوران ها به ویژه مرحله حساس و تاریخی کنونی امت قرار دارد.

در این پیام آمده است: بازگشت مساله فلسطین به صدر مسائل از نتایج پیروزی های بدست آمده از سوی محور مقاومت است. پس از شکست های متوالی محور شرور آمریکایی برای تجزیه جهان عرب و تسلط رژیم صهیونیستی بر این کشورها که با همدستی بسیاری از حاکمان کشورهای عربی همراه بود، دونالد ترامپ اقدام به اعلام انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس کرد.

تجمع علمای مسلمان افزود: حماقت رییس جمهور آمریکا سبب شد تا روحیه جهاد و مقاومت به امت بازگردد و وی در موضعی قرار گیرد که حتی همدستانش نیز با این تصمیم ظالمانه مخالفت کردند و فرصت تاریخی نصیب محور مقاومت شود که بتواند قطب نما را به سمت صحیح بازگردانده و امت را زیر پرچم مساله فلسطین متحد کند.

این تجمع تصریح کرد: ملت فلسطین با حضور مستمر در صحنه و عدم عقب نشینی در برابر فشار صهیونیستی ثابت کرد که اگر از حمایت مطلوب برخوردار باشد می تواند چهره تاریخ را تغییر دهد چرا که از عزم و شجاعت بی نظیری برخوردار است.

علمای شیعه و سنی لبنان حمایت از ملت فلسطین را وظیفه ای شرعی و قومیتی و انسانی توصیف کرد و اظهار داشت: اعلام ترامپ مبنی بر قطع کمک های مالی به دولت فلسطین، چهره قبیح رییس جمهور و دولت آمریکا را نشان داد و برای همگان روشن شد که آمریکا با سوء استفاده مالی و فشار اقتصادی درصدد تحمیل تصمیم های خود بر ملت های آزاده ای است که حاضر به معامله مسائل سرنوشت ساز خود نیستند.

آنان در بخش دیگر این پیام به تظاهرات رخ داده در ایران اشاره کرده و ادامه دادند: تظاهرات مسالمت آمیزی که با هدف بیان مطالبات برگزار شد از سوی دشمنان ایران مورد سوء استفاده قرار گرفت تا به ثبات این کشور ضربه زده و آن را از حمایت مساله اصلی یعنی فلسطین بازدارند که البته این توطئه نیز با شکست مواجه شد.

در بخش پایانی این پیام بازداشت حجت الاسلام محمود العالی نایب رییس مجلس اسلامی علمای شیعه بحرین محکوم و از این اقدام به عنوان تجاوز آشکار به حقوق بشر و آزادی علمای دین و آزادی بیان یاد شده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 14 دی 1396 - 22:0:8