روزنامه عرب‌زبان: آمریکا و عربستان عامل اغتشاشات ایران

پنج شنبه 14 دی 1396 - 17:52:20
روزنامه عرب‌زبان: آمریکا و عربستان عامل اغتشاشات ایران

تهران- الكوثر: یک روزنامه عرب‌زبان با اشاره به اینکه آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی عامل ایجاد اغتشاشات در ایرن هستند، تاکید کرد که این بار نیز آن‌ها در برابر ایران شکست خواهند خورد. 

به گزارش پايگاه شبکه الکوثر، روزنامه لبناني «البناء» در يادداشتي به قلم «معن حميه» به تحولات و اغتشاشات اخير در ايران پرداخت و نوشت: زماني که آمريکا و متحدانش با متوسل شدن به برگزاري تظاهرات، ايجاد ناآرامي و اقدام به انجام عمليات خرابکارانه در کشورهاي مخالف خود، روي مي آورند، بدان معناست که آن‌ها در همه گزينه‌هاي ديگر خود راه به جايي نبرده اند. از اين روست که گزينه ايجاد ناآرامي در داخل ايران، در واقع به معناي شکست سختي براي آمريکا و متحدانش و البته سناريوهاي آن‌هاست.

اين روزنامه افزود: اقدامات خرابکارانه و جنایتکارانه تظاهرکنندگان در برخی شهرهای ایران، به وضوح نشان داد که برخي کشورهاي متخاصم و در صدر آن‌ها آمريکا در پشت اين اقدامات قرار دارند و آن‌ها هستند که تظاهرکنندگان را علیه حاکميت ايران تحريک مي‌کنند، اما طولي نخواهد کشيد که حقيقت به‌طور کامل عيان خواهد شد، حقيقتي که مشارکت عناصر تروريستي را در ناآرامي ها براي بي ثبات کردن ايران و منحرف کردن توجه آن از موضوع فلسطين که در صدر اولويت ها و اهتمام هاي آن است، نمايان خواهد کرد.

 

همچنين بخوانيد:

دخالت عربستان در امور ایران به‌روایت روزنامه‌نگار عرب

 

کاملا بديهي است که آمريکا که قدس را به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي به رسميت شناخت، اهميتي به موازين و بيانيه هاي شوراي وزيران امور خارجه عرب قائل نيست و همچنين از بيانيه هاي که از سازمان کنفرانس اسلامي صادر مي‌شود نيز باکي ندارد، زيرا آمريکا متحدان و مهره‌هاي زيادي را در بين کشورهاي عربي و اسلامي دارد که از دستوراتش سرپيچي نمي کنند. در اين راستاست که آمريکا هيچ وقعي به قطعنامه مجمع عمومي سازمان ملل متحد که در واقع تصميم دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا را درباره قدس، باطل کرد، ننهاد بلکه راي دهندگان به اين قطعنامه را تهديد کرد که کمک‌هاي مالي خود را به اين کشورها و نيز از سازمان ملل متحد قطع خواهد کرد.

آنچه سبب بيم و هراس آمريکا و اسرائيل و متحدانشان مي‌شود، حمايت کامل ايران از مقاومت فلسطين و نقشي است که ايران در مقابله با تروريسم و دفاع از قدس و سراسر فلسطين ايفا مي‌کند. از اين رو، مشغول کردن ايران به لحاظ داخلي، در واقع منحرف کردن اذهان از اقدامات و تدابير آمريکا و اسرائيل درباره حل‌وفصل موضوع فلسطين است، به گونه اي رژيم صهيونيستي در اين راستا به تدوين قوانين ملحق کردن شهرک ها و مشروعيت بخشيدن به ساخت و ساز آن در قدس و کرانه باختري اقدام کرد.

اين نويسنده سوري در ادامه تاکيد کرد: پرسشي که اکنون مطرح مي‌شود اين است که پس از شکست طرح مشغول کردن ايران به امور داخلي چه روي خواهد داد و ايران با کساني که درصدد لطمه زدن به ثباتش برآمدند، چگونه برخورد خواهد کرد؟

وي افزود: ايران که در اتخاذ گام هايش کاملا پيامدسنجي مي‌کند، نيک مي داند که چه چيزي سبب درد و ناراحتي آمريکا و اسرائيل و مهره‌هاي آن‌ها در منطقه مي‌شود. ايران براي برخورد با دشمنانش گزاره هاي مختلفي در اختيار دارد.

بي هيچ گماني آمريکا که ايران آن را «شيطان بزرگ» توصيف مي‌کند، از گزينه هايي چون محاصره، تحريم و تحليل و تضعيف در زمينه موضوع هسته‌اي و گزينه مشغول کردن ايران به ناآرامي‌ها و اغتشاشات داخلي، راه به جايي نبرده است، اما ايران همچنان ظرفيت ها و گزينه‌هاي زيادي پيش روي خود دارد که مي تواند با کمک سوريه و نيروهاي مقاومت توطئه‌هاي آمريکا را درباره فلسطين خنثي و ناکام کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار عربستان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 14 دی 1396 - 17:52:12