برگزاری نشست وزيران خارجه كشورهای عربي در اردن

پنج شنبه 14 دی 1396 - 14:31:13
برگزاری  نشست وزيران خارجه كشورهای عربي در اردن

تهران- الکوثر: نشست وزیران امور خارجه کشورهای عربی برای بررسی پیامدهای تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی و انتقال سفارت آمریکا به قدس روز شنبه در اردن برگزار می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  ایمن الصفدی وزیرامور خارجه اردن بااعلام این موضوع تاکید کرد تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل هیچ تاثیر قانونی ندارد و کشورهای عربی با همکاری برای جلوگیری از پیامدهای این تصمیم از طریق یک اقدام بین المللی فراگیر تلاش می کنند و از جامعه بین المللی می خواهند کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس در چارچوب مرزهای سال 1967 را به رسمیت شناسند و به طور جدی برای برقراری صلحی فراگیر و عادلانه در منطقه تلاش کنند.
الصفدی خاطرنشان کرد اردن به تلاش و همکاری با کشورهای عربی و جامعه بین المللی برای برقراری صلح فراگیر منطقه ای که تضمین کننده احقاق حقوق فلسطینیان در آزادی و تشکیل کشور مستقل است ادامه خواهد داد.

بر اساس قطعنامه های بین المللی هرگونه اقدام یکجانبه که شرایط و وضعیت جدیدی را بر قدس تحمیل یا هویت آن را تغییر دهد باطل است.


اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید


پنج شنبه 14 دی 1396 - 14:30:18