نویسنده عربستانی: فساد حاکمیت مردم را بیچاره کرده

پنج شنبه 14 دی 1396 - 12:36:39
نویسنده عربستانی: فساد حاکمیت مردم را بیچاره کرده

تهران- الکوثر: یکی از نویسندگان عربستانی از فساد شدید در بدنه حاکمیت رژیم آل‌سعود به‌شدت انتقاد کرد و گفت مردم چاره ای جز گدایی ندارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «ترکی الشهلوب» از فساد گسترده در بدنه مقامات ارشد و وزیران عربستان سعودی انتقاد کرد و نوشت: سیاست‌های‌ ظالمانه رژیم سعودی متوجه شهروندان ساده است و در این چارچوب یارانه ها از حامل های سوخت حذف شده و مالیات های سنگینی بر مردم وضع شده است، حال آنکه سارقان بزرگ و مسئولان بزرگ از هتل «ریتزکارلتون» خارج شده و با آنچه از سفره مردم به یغما برده اند، به جشن می‌گیرند‌.

در این رابطه بخوانید:

نگرانی نهاد بین‌المللی‌ از بازداشت‌ها درعربستان

نویسنده عربستانی انتقاد کرد، ناپدید شد

وی در صفحه حساب توییتر خود نوشت: برایم مشخص نیست که چرا باید یک شهروند ساده تحت فشار باشد، حال آنکه میلیاردها دلار متعلق به ملت به جیب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور‌ آمریکا، یا «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهور‌ مصر و یا کشورهای دیگر برود‌ و سارقان بزرگ نیز از هتل ریتزکارتون خارج شده و با آنچه به یغما برده اند جشن بگیرند‌.

این نویسنده عربستانی تأکید‌ کرد که در حالی که چنین مالیات های سنگینی بر مردم تحمیل می‌شود‌، که امثال ترکی آل الشیخ اموال ملت را در مراسم‌های‌ ورزشی حیف و میل و کمک‌های‌ هنگفتی به باشگاه های مصر می‌کنند‌.

وی در ادامه افزود: زمانی که مردم اعتراض و اعلام می‌کنند‌ که ما از فقر و نداری رنج می‌بریم، برخی از افراد چابلوس رژیم به آن‌ها‌ می‌گویند‌ که چرا چهره کشور را مشوش می کنید، اما من به شما دوست چابلوس می‌گویم‌ که چهره کشور را کسانی مشوش می‌کنند‌ که فقرا و مستضعفان را از حقشان محروم کرده‌اند‌ و مالیات های سنگینی بر آن‌ها‌ تحمیل کرده‌اند‌ و در نتیجه مردم به گدایی روی آورده اند.

این نویسنده و روزنامه‌نگار‌ عربستانی افزود: ۷۰ درصد مردم فاقد خانه مسکونی هستند. فقر و بی کاری و فساد در کشور بیداد می‌کند‌. بیش از یک چهارم مردم زیر خط فقر قرار دارند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای عربستان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید

 


پنج شنبه 14 دی 1396 - 12:31:40