خسارت‌های متجاوزان به یمن در سال ۲۰۱۷

پنج شنبه 14 دی 1396 - 7:21:57
خسارت‌های متجاوزان به یمن در سال ۲۰۱۷

صنعا- الکوثر: گزارشی که جنبش انصار الله یمن منتشر کرد نشان داد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در سالی که گذشت ۱۵۶۹ دستگاه تانک و خودرو نظامی و هشت شناور دریایی متجاوزان به یمن و مزدوران آن‌ها را منهدم کردند. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بر اساس این گزارش که پایگاه شبکه «المسیره» منتشر کرد، ارتش و کمیته‌های مردمی طی سال ۲۰۱۷ دست کم ۲۹ هواپیمای ائتلاف متجاوز به یمن را سرنگون و ۴۵ فروند موشک بالستیک به سمت اعضای این ائتلاف شلیک کردند. 
جنبش انصار الله خودروهای منهدم شده را شامل هشت دستگاه تانک سنگین آبرامز، ۱۹۶ نفربر زرهی، ۳۱ دستگاه تانک و ۱۳۳۷ خودرو از انواع مختلف اعلام کرد. تجهیزات دریایی منهدم شده متجاوزان به یمن نیز شامل چهار ناوچه، یک رزمناو، یک زیردریایی جاسوسی و دو قایق نظامی بوده است. 
پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز طی این مدت ۲۹ هواپیمای متجاوزان از جمله دو هواپیمای اف-۱۶، یک هواپیمای اف-۱۵، دو هواپیمای تایفون، به اضافه دو بالگرد آپاچی، یک بالگرد بلک هاوک، و ۱۹ هواپیمای جاسوسی متجاوزان را سرنگون کرد. 
گزارش انصارالله همچنین نشان می‌دهد یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی سال گذشته ۴۵ موشک بالستیک به عمق خاک عربستان و امارات و مراکز استقرار سربازان و مزدوران آن‌ها در جبهه‌های مختلف شلیک کرده است. 
تک تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز طی این مدت توانستند ۳۹۹ نظامی سعودی و یکهزار و ۸۹۴ مزدور آن‌ها را شکار کنند.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 14 دی 1396 - 7:21:47