وجه تشابه حضرت معصومه (س) با حضرت فاطمه (س) از دیدگاه استاد حوزه

سه شنبه 3 تیر 1399 - 11:47:44
وجه تشابه حضرت معصومه (س) با حضرت فاطمه (س) از دیدگاه استاد حوزه

مشهد- الکوثر: شیخ علاء الشیخ استاد بزرگ حوزه، وجه تشابه حضرت معصومه (س) و جده ایشان حضرت فاطمه (س) را در محور بودن آن‌ها برای معصومین دانست. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ دکتر علاء الشیخ در برنامه «ثامن الحجج» شبکه جهانی الکوثر که به طور زنده از مشهد مقدس پخش می‌شود گفت: وقتی شما می‌خواهید از شخصیت معینی صحبت کنید این کار را بر اساس تجربه شخصی که با این شخصیت داشته‌اید یا با توجه به آنچه در کتب تاریخی درباره این شخصیت نوشته شده است انجام می‌دهید. اما وقتی ائمه معصومین از شخصیتی معین سخن می‌گویند و او را ستایش و صفات و ویژگی‌های او را بیان می‌کنند، سخن آنان برای ما حجت است زیرا معصومین واقعیت را بیان می‌کنند و چهره واقعی شخصیت مورد نظر و جایگاه او را بدون هیچ تعارفی و بدون کم و زیاد تبیین می‌کنند. 
این استاد بزرگ حوزه در ادامه افزود: از این رو وقتی می‌خواهیم درباره شخصیت حضرت معصومه (س) سخن بگوییم باید به کلام معصومین علیهم السلام درباره ایشان مراجعه کنیم. چهار نفر از ائمه معصومین علیهم السلام، ‌ حضرت معصومه را ستایش کرده‌اند عبارتند از جد ایشان امام صادق (ع) و پدر ایشان امام موسی کاظم (ع) و برادر ایشان امام رضا (ع) و برادرزاده ایشان امام جواد (ع). 
به گفته استاد علاء الشیخ؛ به همین علت است که در زیارتنامه حضرت معصومه (ع) بر ایشان به عنوان دختر امام و خواهر امام و عمهٔ امام سلام و درود می‌فرستیم. این محور بودن شخصیت حضرت معصومه (س) برای ائمه، ما را به یاد جدهٔ ایشان حضرت زهرا (س) می‌اندازد که در زیارتنامه بر ایشان به عنوان دختر پیامبر (ص) و همسر امام علی (ع) و مادر امامان حسن و حسین (علیهما السلام) درود می‌فرستیم.


برای عضویت در کانال تلگرام فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 13 دی 1396 - 17:25:7