فرمانده حشدالشعبی: داعش راهبرد زرقاوی را ادامه می دهد

یک شنبه 10 دی 1396 - 11:6:18
فرمانده حشدالشعبی: داعش راهبرد زرقاوی را ادامه می دهد

بغداد- الکوثر: یکی از فرماندهان بلندپایه حشد الشعبی عراق اعلام کرد گروه تکفیری تروریستی داعش راهبرد ابومصعب الزرقاوی را در استان دیاله در پیش گرفته و در حال پاکسازی همه مخالفان خود است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جبار المعموری گفت داعش در حال حذف کردن شخصیت های محلی و مذهبی مخالف خود در استان دیاله است. این نکته نشان می‌دهد این گروه احتمالا به راهبرد سابق سرکرده شاخه القاعده در عراق در سال ۲۰۰۶ بازمی‌گردد.

او در توضیح بیش‌تر این راهبرد افزود: «داعش اخیرا در منطقه سنی‌نشین حوض حمرین واقع در شمال شرق بعقوبه در استان دیاله، بسیاری از شخصیت‌های متنفذ محلی، مذهبی و عشائری را ترور کرده است. تنها نکته مشترک میان افراد ترور شده، مخالفت صریح آنان با داعش است».

این عضو ارشد حشدالشعبی عراق گفت: «این راهبرد دقیقا مشابه راهبرد ابومصعب الزرقاوی سرکرده دولت اسلامی عراق به عنوان شاخه رسمی القاعده در عراق طی سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ است. آن‌ها ابتدا همه شخصیت های مخالف خود را در جامعه اهل تسنن ترور کردند تا در ادامه از طریق ارعاب و تطمیع، نخبگان اهل تسنن را به همراهی یا دست کم عدم مخالفت صریح با خود وادار کنند».


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


یک شنبه 10 دی 1396 - 10:14:32