دوستی گرم بین عضو ارشد حماس با سردار سلیمانی و نصرالله

شنبه 9 دی 1396 - 21:53:4
دوستی گرم بین عضو ارشد حماس با سردار سلیمانی و نصرالله

تهران- الکوثر: پایگاه خبری آمریکایی از روابط گرم صالح العاروری، معاون رئيس دفتر سیاسی حماس، با سردار قاسم سلیمانی و سید حسن نصرالله‌ خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پایگاه خبری آمریکایی «المانیتور»، در یادداشتی تحلیلی به قلم «علی هاشم» به دومین دیدار صالح العاروری نفر دوم حماس و مغز متفکر عملیات های نظامی این گروه در کرانه باختری از تهران در ماه های گذشته پرداخت و تاکید کرد: حماس بیش از گذشته به ایران و حزب الله نزدیک شده است و این پس از تغییر اولویت های محور مقاومت بعد از به وجود آمدن آرامش در عرصه جنگ سوریه اتفاق افتاده است.

وی در یادداشت خود نوشت: دیدار العاروری از تهران در 19 اکتبر با هدف تثبیت همکاری حماس با ایران و محور مقاومت بوده است که مرحله ای جدید در روابط میان طرفین را در ماه های گذشته رقم زده است. این دیدار بر این مساله تاکید دارد که حماس به دنبال آن است که خطی جدید و استراتژی جدیدی برای مقابله با دشمن با متحدین قدیم و جدید خود ترسیم نماید.

هاشم به نقل از منبعی رسمی در حماس اعلام کرد: هیات حماس پنجشنبه شب را تهران گذرانده و با قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس دیدار کرد، این ژنرال ایرانی در این دیدار بر حمایت کشورش از مقاومت به عنوان اولویتی اصلی تاکید کرد.

هاشم در خصوص دیدار العاروری با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در اول نوامبر گذشته افزود: حزب الله و حماس در سایه رهبری جدید بیش از گذشته به یکدیگر نزدیک شده اند و نشانه ای برای تایید برخی گزارش هاست که بر انتقال العاروری به بیروت جهت اقامت در این شهر دارد.

هاشم به نقل از همان منبع گفت: روابط با حزب الله در بهترین حالت است و روابطی گرم میان نصرالله و العاروری وجود دارد و در مواقع مورد نیاز به تبادل نظر در مورد مسائل مهم می پردازند.

این منبع همچنین از نزدیک بودن پایان جنگ در سوریه خبر داد و اینکه ایران و حزب الله اختلافات خود با حماس را کنار گذاشته و بر اولویت های خود برای حمایت از مقاومت فلسطین برای مقابله با اسرائیل متمایل شده اند، این به معنای آن است که ایران و حزب الله تمام توان خود را در خدمت مقاومت قرار داده اند.

هاشم در ادامه تحلیل خود معتقد است: حزب الله اشتیاق زیادی برای نقش آفرینی مجدد در اراضی فلسطینی به عنوان بازیگری اصلی دارد و این با توجه به آن است که جنگ سوریه دیگر تهدید جدی برای محور مقاومت نیست. در این مورد می توان دعوت نصرالله از جنبش های مقاومت در جهان اسلام برای وحدت و استراتژی میدانی جدید برای دفاع از قدس را یادآور شد.

هاشم در ادامه افزود: حزب الله ناچار است برای دستیابی به هدف خود در دو سطح سیاسی و رسانه ای سرمایه گذاری کند و انتظار می رود که لحن سخنان آن تغییر کرده و بر اهمیت وحدت اسلامی تاکید نماید.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در پایان می گوید: محور مقاومت پس از پایان جنگ با سوریه در انتظار آغاز جنگ با اسرائیل است چرا که نصرالله در برخی دیدارهای خود در خصوص استراتژی جدیدی برای مقابله با دشمن تبادل نظر می کند و می خواهد از همه گروه ها که در سوریه در مقابل محور مقاومت بوده اند استفاده کند، یعنی مشارکت سوری ها، افغان ها، عراقی ها، پاکستانی و لبنانی ها برای جنگ آینده که در برابر اسرائیل خواهد بود.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


شنبه 9 دی 1396 - 21:25:59