واکنش شدید مقام عراقی به سخنان نماینده بحرين

پنج شنبه 7 دی 1396 - 17:25:20

سخنان نماينده مجلس بحرين در نشست پارلمان عربي در قاهره درباره روابط کشورهاي عربي با ايران که واکنش شديد نماينده مجلس عراق را در پي داشت.

تهران- الکوثر:   ادعای یک نماینده مجلس بحرین که به عنوان نماینده کشورش در نشست پارلمان عربی در قاهره شرکت کرده بود، درباره ننگ آور بودن روابط کشورهای عربی با ایران، باعث درگیری لفظی بین او و نماینده مجلس عراق در این نشست شد.
عادل العسومی در نشست پارلمان عربی در قاهره که درباره قطعنامه مربوط به ایران بود گفت: ما نه تنها از روابط با ایران احساس افتخار نمی کنیم، بلکه روابط کشورهای عربی با ایران، را لکه ننگی می دانیم.
این سخنان العسومی با واکنش عباس البیاتی عضو مجلس عراق روبرو شد که به عنوان نماینده این کشور در جلسه پارلمان عربی حضور داشت.
العسومی گفت: کسانی که کودکان را در یمن می کشند، ایرانیها هستند. ایران از تروریسم در کشور من حمایت می کند؟!
عباس البیاتی در واکنش به این سخنان العسومی گفت: من به روابط کشورم به عربستان سعودی که در حال گسترش است افتخار می کنم، همانطور که به روابط با جمهوری اسلامی ایران افتخار می کنم. این مسئله فقط محدود به عراق نیست و بعضی کشورهای حاشیه خلیج فارس هم چنین دیدگاهی دارند. ما از دشنام دادن و اهانت کردن حمایت نمی کنیم. درست نیست که با مسایل به صورت گزینشی برخورد کنیم و باید خط مشی روشنی در این باره داشته باشیم.

کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا


پنج شنبه 7 دی 1396 - 17:25:7