فروش موشک های چینی به قطر

چهار شنبه 6 دی 1396 - 13:40:36
فروش موشک های چینی به قطر

تهران- الکوثر: چین موشک های بالستیک کوتاه برد اس - وای - 400 دراختیار قطر قرار داده است .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  قطر نخستین بار در سال 2017 و در جریان مراسم رژه روز ملی هیجدهم دسامبر ،‌ موشکهای بالستیک کوتاه برد خود را به همراه سامانه های پرتاب همراه آن رونمایی کرد. در طول این مراسم نیروهای قطری دو موشک که تصور می رود از نوع موشکهای بالستیک کوتاه برد اس - وای - 400 ساخت چین باشد ، در این رژه به نمایش گذاردند.
اگرچه هر سکو قادر به حمل چهار فروند موشک از نوع اس وای - 400 است ، ولی بررسی تصاویر رژه نظامی نشان می دهد قطر از موشکهای بی پی - 12 ای برخوردار است.

چین از زمان رونمایی از این سامانه موشکی در سال 2008 به طور پیوسته تلاش کرده است تا این سامانه را در رقابت با سامانه موشکی اسکندر - ایی ساخت روسیه ، برای صادرات بازاریابی کند. مقامات چینی در نمایشگاه ملی شرکتهای واردات - صادرات اعلام کرده بودند موشکهای بی پی - 12 ای با برد بیش از 280 کیلومتری قادر به حمل کلاهک هایی به وزن 480 کیلوگرم است.
پایگاه اینترنتی نشنال اینترست در گزارشی به قلم زاخاری کک تحت عنوان «‌ چین محرمانه به قطر موشکهای بالستیک کوتاه برد فروخته است »‌ نوشت :‌ البته موشکهای جدید بالستیک قطر از چشم عربستان سعودی که اخیرا با دوحه اختلافات شدیدی پیداکرده ، پنهان نمانده است.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 6 دی 1396 - 13:39:23

دسته بندی :