مسئول جهاد اسلامی در گفتگو با الکوثر: قدس پایتخت ابدی فلسطین است

سه شنبه 5 دی 1396 - 11:49:15
مسئول جهاد اسلامی در گفتگو با الکوثر: قدس پایتخت ابدی فلسطین است

بیروت- الکوثر: مسئول روابط خارجی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیروت تاکید کرد تصمیم نابخردانه رئیس جمهور آمریکا درباره قدس موجب شد مسئله فلسطین بار دیگر با قدرت در سطح منطقه و جهان مطرح شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «محفوظ منور» در گفتگوی اختصاصی با برنامه «یوم جدید» شبکه جهانی الکوثر تاکید کرد، با همت ملت فلسطین و دیگر ملت های عربی و اسلامی و ملت های آزاده جهان، توطئه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای سیطره بر قدس با شکست مواجه خواهد شد و قدس پایتخت ابدی فلسطین خواهد بود.

تصمیم ترامپ غیرمنتظره نبود

محفوظ منور با اشاره به این که تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تصمیمی غیرمنتظره نبود گفت: تصمیم ترامپ در این زمینه با مقدماتی همراه بود. در سال 1995 کنگره آمریکا قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد ولی رؤسای جمهور پیش از ترامپ از اجرا کردن این مصوبه خودداری کردند. هرچند بسیاری از کارشناسان در جهان ترامپ را تحقیر می کنند و او را کودن ترین رئیس جمهور آمریکا می دانند ولی به نظر من این رئیس جمهور در شرایط کنونی آورده شد تا مجموعه ای از پروژه ها را که دیگران جسارت اجرای آنها را نداشتند به اجرا درآورد. مسئله قدس یکی از این پروژه هاست. بنابراین، تصمیم ترامپ غیرمنتظره نبود به ویژه که کشورهای عربی حال و روز خوبی ندارند به طوری که بخشی از آنها به سمت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پیش می روند و بخشی دیگر به علل مختلف به ویژه مسائل و مشکلات داخلی، کاملا خود را از مسئله فلسطین کنار کشیده اند. به طور خلاصه برخی کشورهای عربی همدست آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و برخی دیگر توانایی مقابله با آنها را ندارند.

تصمیم بد ممکن است عامل خیر باشد

مسئول روابط خارجی جنبش جهاد اسلامی در ادامه این گفتگوی اختصاصی با اشاره به واکنش های مردمی در سرزمین های فلسطینی و در سطح جهان به تصمیم ترامپ درباره قدس گفت: این تصمیم با نیت سوء گرفته شد ولی ممکن است عامل خیر باشد. هرچند این تصمیم قطعا خطری برای شهر قدس به عنوان شهر مقدس مسلمانان محسوب می شود ولی موجب احیای مسئله فلسطین نزد بسیاری از کسانی شد که شاید به علت جنگ ها و مشکلات در جهان عرب، مسئله قدس را از فهرست اولویت هایشان خارج کرده بودند. ما شاهد اعتراضات گسترده به این تصمیم آمریکا نه تنها در فلسطین وکشورهای عربی و اسلامی بلکه در اروپا و آسیا و آمریکای لاتین و حتی در واشنگتن بودیم. این مسئله موجب شد آزادگان جهان بار دیگر برای دفاع از قدس به پا خیزند.

پیامدهای تصمیم ترامپ

محفوظ منور درباره پیامدهای تصمیم رئیس جمهور آمریکا درباره قدس گفت: یکی از نخستین پیامدهای تصمیم ترامپ، سرعت گرفتن روند یهودی سازی قدس است چرا که صهیونیست ها دیگر مانعی در این زمینه در مقابل خود نمی بینند. از این رو شاهد بودیم که وزیر شهرکسازی در کابینه رژیم صهیونیستی تصمیم به احداث 14 هزار واحد مسکونی جدید در شرق قدس اشغالی گرفت. صهیونیست ها با این گونه اقدامات به دنبال تغییر بافت جمعیتی در قدس و خالی کردن این شهر از ساکنان فلسطینی آن اعم از مسلمان و مسیحی هستند. چنین خط مشیی در سراسر سرزمین های فلسطینی اجرا می شود. به همین علت است که صهیونیست ها حاضرند برای خانه ای در قدس که در شرایط عادی بین 50 تا 100 هزار دلار می ارزد بیش از 10 میلیون دلار بپردازند. در اینجا حمایت ملت ها و دولت های عربی و اسلامی از ساکنان فلسطین به ویژه ساکنان قدس که در برابر فشارها برای ترک این شهر مقاومت می کنند، اهمیتی دوچندان پیدا می کند.

طرح ساخت معبد ادعایی بر ویرانه های مسجدالاقصی

مسئول روابط خارجی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ادامه گفتگو با برنامه «یوم جدید» شبکه جهانی الکوثر درباره توطئه صهیونیست ها برای احداث معبد ادعایی خود در مکانی که مسجدالاقصی واقع است گفت: سازمان های صهیونیستی تلاش می کنند از تصمیم ترامپ درباره قدس به عنوان فرصتی در جهت اجرای برنامه دیرینه خود یعنی تخریب مسجدالاقصی و ساختن معبد ادعایی خود به جای آن بهره برداری کنند. صهیونیست ها برای محو هویت اسلامی در سراسر فلسطین می کوشند و صحبت هایی که درباره معامله قرن و مبادله زمین با مصر و اردن مطرح می شود در همین راستا است. برای مقابله با این تصمیم ها لازم است دولت ها و ملت های عربی و اسلامی، سازمان ملل و آمریکا و صهیونیست ها را زیر فشار قرار دهند و مقاومت در داخل فلسطین نیز به شکل های مختلف اعم از مقاومت مردمی و سیاسی و مقاومت مسلحانه گسترش یابد تا صهیونیست ها فرصتی برای اجرای توطئه هایشان پیدا نکنند و همواره خود را در خطر احساس کنند. در این راستا لازم است گروه های مقاومت، هدایت انتفاضه مردمی را به دست بگیرند تا استمرار آن تضمین شود.


برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


سه شنبه 5 دی 1396 - 11:48:0