اقدام تلافی‌جویانه‌ آمریکا علیه سازمان ملل

سه شنبه 5 دی 1396 - 11:16:51
اقدام تلافی‌جویانه‌ آمریکا علیه سازمان ملل

تهران- الکوثر: آمریکا در پی سیلی که از اخیراً‌ از مجمع عمومی سازمان ملل دریافت کرد، تصمیم به اقدام تلافی‌جویانه‌ علیه این سازمان گرفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، هیئت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد که آمریکا برای سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ به‌طور‌ چشم‌گیری‌ بودجه سازمان ملل متحد را کاهش خواهد داد.

نیکی هیلی، نماینده و سفیر دائم آمریکا در سازمان ملل متحد، که در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به‌طور‌ آشکارا و بر خلاف قوانین بین‌المللی‌ سازمان ملل و کشورهای عضو را که به قطعنامه قدس رأی‌ مثبت دادند، تهدید کرده بود، اعلام کرد این اقدام آمریکا در جهت صحیح اتخاذشده‌ است و واشنگتن به تلاش برای افزایش کارآمدی سازمان ملل با رعایت منافع آمریکا تلاش خواهد کرد.

هیلی بار دیگر با لحن تحقیرآمیز علیه سازمان ملل متحد مدعی شد که ناکارآمدی و اسراف از مشخصه‌های سازمان ملل است و واشنگتن دیگر اجازه نخواهد داد که از سخاوت مردم آمریکا سوء‌استفاده شود.

آمریکا هم اکنون ۲۲ درصد از تأمین‌ بودجه سالانه سازمان ملل یعنی حدود ۳،۳ را برعهده دارد، اما پس از سیلی که از در نشست مجمع عمومی این سازمان گرفت، چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


سه شنبه 5 دی 1396 - 11:16:1