یاوه گویی‌های تازه رژیم سعودی علیه ایران

یک شنبه 3 دی 1396 - 23:16:15
یاوه گویی‌های تازه رژیم سعودی علیه ایران

تهران- الکوثر: نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل متحد بار دیگر ادعاهای واهی مقامات کشورش علیه ایران را تکرار کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عبدالله المعلمی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت:عربستان قاطعانه و با قدرت، با آنچه که وی «یورش ایران به کشورهای عربی» توصیف کرد، مقابله می کند.

در حالی که حمایت تمام عیار و علنی رژیم سعودی از گروه‌های مسلح و تکفیری در منطقه به ویژه در عراق و سوریه و نیز دخالت های آشکار این رژیم در لبنان برهمگان آشکار شده است‏، المعلمی مدعی شد «عربستان با تلاش های نظام ایران برای گسترش تروریسم در جهان عرب از طریق (به زعم او) احزاب طائفه‌ای نظیر حزب الله و شبه نظامیان طائفه‌ای در عراق و سوریه و شبه نظامیان حوثی (انصارالله) در یمن‏، مقابله می‌کند».

المعلمی درباره بحران با قطر، در اظهاراتی که نشان دهنده عقب نشینی مقامات سعودی در این بحران است، گفت: «مسئله قطر دغدغه نیست. محمد بن سلمان ولیعهد سعودی بر این نکته تاکید کرد و گفت که مسئله قطر بسیار بسیار بسیار کوچک است. به این مسئله فکر نکنید».

ادعای المعلمی در حالی مطرح می‌شود که مقامات سعودی تلاش زیادی برای جلب حمایت کشورهای جهان از محاصره قطر انجام دادند ولی به موفقیت چندانی دست نیافتند.


برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


یک شنبه 3 دی 1396 - 23:16:0

دسته بندی :