وبا همچنان در یمن قربانی می گیرد

یک شنبه 3 دی 1396 - 16:52:0
وبا همچنان در یمن قربانی می گیرد

صنعا- الکوثر: کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد که شمار موارد مشکوک به مبتلا به وبا در یمن به یک میلیون نفر رسیده است .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سازمان جهانی بهداشت هم با انتشار بیانیه ای در ژنو اعلام کرد شمار کلی موارد مشکوک ابتلا به وبا در کشور جنگزده یمن  از مرز یک میلیون نفر فراتر رفته است.
طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، عامل اصلی شیوع وبا در یمن پیش از هر چیز مناقشه مسلحانه در این کشور است. با توجه به این که زیرساختهای بهداشت و درمانی یمن تحت تاثیر مناقشه مسلحانه این کشور خسارتهای زیادی دیده است، مهار شیوع این بیماری در یمن کاری دشوار است.

درهمین زمینه بخوانید:  ۲۰۱۷ سال "وحشتناک" برای کودکان یمنی

 

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد ، بیماری مهلک وبا تنها خطری نیست که یمن و مردم این کشور را تهدید می کند. علاوه بر وبا، یمن با شیوع دیفتری نیز مواجه است و این بیماری از اکتبر گذشته به سرعت در هجده استان یمن شیوع پیدا کرده است. بیش از سیصد و سی و سه مورد تشخیص بالینی این بیماری گزارش شده است که بخش عمده آنها در استان‌های إب و حدیده بوده است.
مناقشه مسلحانه خونینی که از دو سال و نیم پیش یمن را فلج کرده، بخش عمده زیرساختها و تاسیسات درمانی و بهداشتی این کشور را از بین برده است و هفتاد و پنج درصد از مردم آن به حمایتهای بشردوستانه نیاز دارند.


اخبار یمن را اینجا پیگیری کنید


یک شنبه 3 دی 1396 - 16:51:46