عطوان: خطر صهیونیست‌ها‌ بر مکه ومدینه جدی است

سه شنبه 28 آذر 1396 - 11:45:35
عطوان: خطر صهیونیست‌ها‌ بر مکه ومدینه جدی است

تهران- الکوثر: نویسنده و روزنامه سرشناس فلسطینی‌تبار‌ با بیان اینکه اقدام آمریکا در وتو کردن قطعنامه پیشنهادی درباره قدس سیلی دیگری بر صورت رژیم‌های‌ عربی بود تأکید‌ کرد که خطر یهودیان برای مکه و مدینه نیز جدی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه «رأی‌ الیوم» در یادداشتی در این روزنامه درباره اقدام آمریکا در وتو کردن قطعنامه پیشنهادی مصر درباره قدس، نوشت: این اقدام آمریکا ما و بسیاری دیگر را غافلگیر نکرد.

وی نوشت: به این علت از این اقدام آمریکا غافلگیر نشدیم که کوچک‌ترین‌ شکی درباره میزان کینه و بغض نژادپرستانه و خصمانه دولت کنونی آمریکا به مسلمانان و عرب‌ها‌ و جانبداری مطلق آن از رژیم صهیونیستی و بلکه همه سیاست‌های‌ نژادپرستانه و تروریستی و شهرک‌سازی‌ آن در اراضی اشغالی نداریم.

وی نوشت: وتوی آمریکا هدیه ای به انتفاضه در اراضی اشغالی و آن‌هایی‌ است که در مناطق مختلف جهان اسلامی به حمایت از فلسطینی‌ها به پاخاستند و با آن‌ها‌ اعلام همبستگی کردند. البته،‌ این اقدام آمریکا سیلی بر صورت برخی دولت‌های‌ عربی بود که در قبال دونالد ترامپ مواضع سستی اتخاذ کردند و از برگزاری اعتراض‌ها‌ و تظاهرات در کشورهای خود علیه آمریکا جلوگیری کردند.

وی در ادامه به سفر امروز محمود عباس رئيس تشکیلات خودگردان فلسطین به عربستان سعودی پرداخت و نوشت: از این اشتیاق ورزی ناگهانی عربستان سعودی برای محمود عباس که امروز قرار است راهی ریاض شود نگران هستیم، سفری که ظرف سه هفته دومین سفر وی به‌شمار‌ می‌رود‌.

روزنامه‌های‌ آمریکایی از جمله روزنامه نیویورک تایمز در سفر اول وی به ریاض گزارش دادند که محمد بن‌سلمان‌ ولیعهد عربستان سعودی از محمود عباس خواسته است که از قدس چشم‌پوشی‌ کند و با پایتختی شهرک «ابودیس» برای کشور وعده داده شده فلسطینی و در نتیجه با معامله و طرحی که دونالد ترامپ رئيس جمهور آمریکا و جارید کوشنر داماد وی آماده می‌کنند‌، موافقت کند.

عربستان سعودی اسرائيل را دشمن نمی‌داند‌. انور عشقی، پدرخوانده عادی‌سازی روابط با اسرائيل در یکی از برنامه‌های‌ تلویزیون «بی بی سی» عربی که من هم حضور داشتم اعلام کرد که عربستان ایران را دشمن شماره اول خود می‌داند‌ نه اسرائيل را.

شاید بسیاری از رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور‌ ترکیه نظر متفاوت داشته باشند، اما هشدار او درباره اینکه از دست دادن قدس مقدمه ای برای از دست دادن مکه ومدینه است، درست است، زیرا طمع ورزی های یهودی درباره این دو شهر مقدس ثبت شده و موثق است و آن‌ها‌ ادعاهای خود را در این باره دیر یا زود مطرح خواهندکرد و کسانی که غیر از این فکر می‌کنند‌ شناختی از تاریخ و البته،‌ شناختی از یهودیان ندارند. کسی که مدعی است در فلسطین صاحب حقی است که به ۳ هزار سال پیش باز می گردد از حقی که مدعی است درباره منطقه خیبر دارد که به ۱۵۰۰ سال پیش باز می گردد، چشم پوشی نمی‌کند‌. بنابراین،‌ وتوی آمریکا تأکید‌ دیگری بر خصومت آمریکا علیه مسلمانان و عرب هاست.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


سه شنبه 28 آذر 1396 - 11:45:22