نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره قدس امروز برگزار می شود

دو شنبه 27 آذر 1396 - 9:35:59
نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره قدس امروز برگزار می شود

رام الله- الکوثر: دیپلمات ها اعلام کردند شورای امنیت سازمان ملل قرار است روز دوشنبه درباره پیش نویس قطعنامه ای رای گیری کند که تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی رد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در پیش نویس این قطعنامه که تاکید شده  مسئله قدس مسئله ای است که باید در چارچوب گفتگو و مذاکره حل شود و درباره تصمیم گیری های اخیر درباره وضعیت قدس بدون اشاره ویژه به اقدام ترامپ به شدت ابزار تاسف شده است.
در این پیش نویس آمده است هرگونه تصمیمات و اقداماتی که ماهیت ، وضعیت و ترکیب جمعیتی قدس را تغییر دهد فاقد تاثیر حقوقی ، بی ارزش و بی اعتبار است و بایستی لغو شود.
در پیش نویس این قطعنامه همچنین از همه کشورها خواسته شده است تا از گشایش سفارتخانه در قدس خودداری کنند ؛ درخواستی که نشان از نگرانی ها درباره دنباله روی دیگر دولت ها از اقدام آمریکا دارد.
در این پیش نویس از همه کشورهای عضو خواسته شده است تا از به رسمیت شناختن هرگونه اقداماتی که مغایر با قطعنامه های سازمان ملل درباره وضعیت قدس است خودداری کنند.
دیپلمات ها اعلام کردند پیش بینی می شود آمریکا این قطعنامه را وتو کند.

به گفته دیپلمات ها ، شورای امنیت سازمان ملل پیش از رای گیری درباره پیش نویس این قطعنامه نشستی را پشت درهای بسته برای گفتگو درباره این پیش نویس برگزار خواهد کرد.


لینک عضویت در کانال تلگرام الکوثرفارسی اینجا

اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید


دو شنبه 27 آذر 1396 - 9:32:21