عمرو موسی : اختلافات شیعه - سنی ناشی از دخالت خارجی است

یک شنبه 26 آذر 1396 - 12:29:25

قاهره- الکوثر: دبیرکل سابق اتحادیه عرب ضمن تاکید بر این که تفاوتی بین اهل سنت و شیعیان در زمینه مسلمان بودن وجود ندارد، بیگانگان را به تلاش برای تفرقه افکنی بین پیروان این دو مذهب اسلامی متهم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عمرو موسی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسید چرا در قانون اساسی جدید مصر آزادی دینی برای مسلمانان سنی و قبطی ها تضمین شده ولی درباره آزادی دینی شیعیان سخنی به میان نیامده است گفت: شیعیان بخشی از اسلام هستند و هر تعبیری که در قانون اساسی مصر درباره مسلمانان به کار رفته است درباره همه کسانی صدق می کند که به هر یک از مذاهب اسلامی باور دارند.

وزیر امور خارجه سابق مصر که برای انتخابات ریاست جمهوری در این کشور نیز نامزد شده بود افزود: شیعیان، مسلمان هستند و کتاب آنها قرآن است و نماز پنج گانه و روزه و زکات دارند. اختلاف آنها با اهل سنت صرفا به امور معینی مربوط می شود. اختلافی که بین دوطرف مشاهده می کنیم مسئله ای سیاسی است و به زمانی بر می گردد که قدرت های بیگانه برای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی وارد عمل شدند.

دبیرکل سابق اتحادیه عرب در پایان خاطرنشان کرد، نباید فراموش کنیم که موسسه الازهر مذهب تشیع را جزء مذاهب اصلی اسلام که مسلمانان باید با آنها آشنا باشند تدریس می کرد.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


یک شنبه 26 آذر 1396 - 12:21:31