صلیب سرخ: زندگی مسلمانان درمیانمار متوقف شده است

چهار شنبه 22 آذر 1396 - 16:45:45
صلیب سرخ: زندگی مسلمانان درمیانمار متوقف شده است

تهران- الکوثر: کمیته بین المللی صلیب سرخ روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد زندگی در ایالت راخین در شمال میانمار که هنوز حدود 180 هزار مسلمان روهینگیایی در آن سکونت دارند ، متوقف شده است .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دومینیک استیلهارت ،‌ مدیر عملیاتی کمیته بین المللی صلیب سرخ امروز در گزارشی با اشاره به دیدار سه روزه خود از منطقه اعلام کرد تداوم تنش ها در میان جوامع مسلمان و بودایی منطقه ، مانع از آن شده است که تجار و بازرگانان مسلمان مغازه ها و بازارهای خود را باز گشایی کنند.
وی افزود : « اوضاع در ایالت راخین تا حدود زیادی تثبیت شده است و درگیریهای بسیار پراکنده در منطقه مشاهده می شود. ولی سطح تنش ها میان مسلمانان و بودایی ها همچنان بالاست. »‌
وی تاکید کرد نگرانی و بلاتکلیفی اصلی ترین مسئله کنونی در ایالت راخین است و امکانات بسیار محدود برای دسترسی به مزارع و به ویژه بازار و خدمات رسانی موجب توقف زندگانی در راخین شده است.
استیلهارت تاکید کرد بازگشت آوارگان باید به صورت داوطلبانه و امن باشد ولی تاکنون هنوز تحرکاتی واقعی برای بازگشت آوارگان مشاهده نمی شود و انتظار نمی رود در آینده نزدیک شاهد بازگشت گسترده آوارگان باشیم.
وی گفت روزانه حدود سیصد مسلمان از منطقه در حال فرار هستند.


لینک عضویت در کانال تلگرام الکوثرفارسی اینجا


چهار شنبه 22 آذر 1396 - 16:45:18

دسته بندی :