موگرینی در حضور نتانیاهو: اروپا به ایده پایتخت مشترک "قدس " پایبند است

دو شنبه 20 آذر 1396 - 12:36:19

تهران- الکوثر: فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت اروپایی ها به راه حل تشکیل دو کشور به پایتختی مشترک شهر قدس پایبند هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، موگرینی در کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در شهر بروکسل گفت:« ما قصد داریم در مذاکرات بر روی سه محور گفتگو کنیم. محور اول روند صلح خاورمیانه است. محور دوم روابط دوجانبه ما با اسرائیل است و محور سوم هم وضع منطقه است که ما را نگران می کند.

وی افزود: دیدار نخست وزیر اسرائیل در شرایط حساسی انجام شده است  به همین علت اتحادیه اروپا همکاری های خود را با شرکای بین المللی و دوستان خود در منطقه از مصر گرفته تا اردن افزایش خواهد داد. همچنین به مذاکرات خود با طرف های اصلی این تنش یعنی اسرائیل و فلسطینی ها هم ادامه خواهد داد تا بتوانیم بار دیگر روند صلح را فعال کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  گفت: هر چند به نظر می رسد که در شرایط دشواری قرار داریم. ما مذاکرات مشابهی هم با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین داشتیم. شما موضع اتحادیه اروپا را می دانید. ما معتقدیم که تنها راهکار واقع گرایانه برای پایان دادن به تنش میان اسرائیل و فلسطینی ها تعیین شهر قدس به عنوان پایتخت مشترک فلسطینی ها و اسرائیلی ها  بر مبنای مرزهای 1967 می باشد. این موضع ما است .

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم  گفت : در پی اقدام دولت آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل ، از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز انتظار دارم اقدام مشابهی را انجام دهند.

نتانیاهو افزود: تصمیم دونالد ترامپ درباره قدس به رسمیت شناختن واقعیت است. وی با خطاب قرار دادن طرف فلسطینی درباره مسئله قدس گفت زمان آن است که فلسطینی ها، اسرائیل و پایتخت آن یعنی قدس را به رسمیت بشناسند!


لینک عضویت در کانال تلگرام الکوثرفارسی اینجا

برای دیدن اخبار ومطالب فلسطین اینجا کلیک کنید


دو شنبه 20 آذر 1396 - 12:10:43

دسته بندی :