وزیر خارجه لبنان: مسلمان آمریکا را تحریم کنند

یک شنبه 19 آذر 1396 - 10:45:23
وزیر خارجه لبنان: مسلمان آمریکا را تحریم کنند

قاهره- الکوثر: وزیر امور خارجه لبنان از کشورهای عربی و اسلامی خواستند علیه آمریکا تحریم‌های‌ اقتصادی وضع کنند.

به گزارش خبرنگار شبکه الکوثر، «جبران باسیل» در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در قاهره از کشورهای عربی خواست برای منصرف کردن آمریکا از تصمیم ترامپ درباره قدس، تحریم‌های‌ اقتصادی علیه این کشور اعمال کنند.

وی در سخنان خود در نشست اتحادیه عرب گفت قدس یکی از مسائل نیست بلکه اصل موضوع و مسئله است، زیرا ماهیت هویت عربی ماست. قدس متعلق به یک خدای یهودی نیست که خدایان مسیحی یا مسلمان را طرد می‌کند‌ و مکانی برای درگیری خدایان نیست بلکه خدای ما یکی است و متعلق به همه است.

وی گفت: قدس متعلق به یهودیان، مسیحی و مسلمانان است. ما فرزندان ابراهیم، عیسی و محمد (ص) هستیم. همه ما می‌خواهیم‌ در قدس دعا کنیم و نمی توانیم قبول کنیم که کسی می‌خواهد‌ ما را از آن منع کند.

باسیل افزود: ماهیت عربی ما اجازه نمی‌دهد‌ که از قدس چشم‌پوشی‌ کنیم. ما در لبنان از مسئولیت خود بای برخورد و مقاومت تا پای شهادت شانه خالی نمی کنیم. هویت ما برگرفته از هویت قدس است و آزاده زندگی می‌کنیم‌ و در برابر هر اشغالگر و غاصبی به پا می خیزیم.

وی با اشاره به سخنان گولدا مئیر اولین نخست‌وزیر‌ زن رژیم صهیونیستی که گفته بود عرب‌ها‌ ملتی در خواب هستند گفت: گولدا مئیر زمانی که مسجدالأقصی را در سال ۱۹۶۹ آتش زدند خواست که ما ملتی در خواب باشیم و خود را به ملتی شکست خورده تبدیل کنیم و برخی‌ها‌ نیز خواستند ما ملتی غائب و پراکنده و نیست باشیم، زیرا دیدگاه یکسان و جهان بینی واحدی که ما را در کنار یکدیگر جمع کند وجود ندارد، اما ما به چنین چیزی راضی نمی شویم و ماهیت لبنانی ما چنین چیزی را بر نمی‌تابد‌.


یک شنبه 19 آذر 1396 - 10:45:4