آخرین تحولات فلسطین: ادامه حملات رژیم صهیونیستی از هوا و زمین

شنبه 18 آذر 1396 - 9:37:13
آخرین تحولات فلسطین: ادامه حملات رژیم صهیونیستی از هوا و زمین

تهران- الکوثر: دیشب و همزمان با جلسه شورای امنیت سازمان ملل، رژیم صهیونیستی مردم مظلوم فلسطین را آماج حملات هوایی و زمینی خود قرار داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دیروز مردم در شهرهای مختلف فلسطین از قدس در کرانه باختری تا غزه به خیابان آمدند تا عزم خود را برای دفاع از قدس در برابر گستاخی امریکا و اسرائیل اعلام کنند . در مجموع تاکنون بر اثر حملات هوایی و شلیک گلوله نظامیان صهیونیستی، بیش از هزار وصد نفر زخمی و حداقل 2 نفر از جمله یک کودک 6 ماهه شهید شده اند.

خبرها از شهادت نفر سوم هم حکایت دارد .منابع فلسطینی می گویند در درگیریهای عصر جمعه در خان یونس ،« محمود المصری (30 ساله) در درگیریها در شرق خان یونس به ضرب گلوله اشغالگران شهید شده است .

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد دومین فلسطینی شامگاه جمعه در شهر بیت لاهیا در شمال نوار غزه در حمله نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

وزارت بهداشت فلسطین افزود :« ماهر عطاالله (54 ساله) شامگاه جمعه درحالی که مقابل منزل خود در بیت لاهیا (نزدیک نوار مرزی بین نوار غزه و فلسطین اشغالی) نشسته بود از ناحیه سر مورد اصابت قرار گرفت و به شهادت رسید.»

در این حمله که به پایگاه گردانهای قسام (شاخه نظامیجنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) در بیت لاهیا صورت گرفت 14 نفر از جمله چندین زن و کودک نیز زخمی شدند.
در این حمله هوایی همچنین علاوه بر «خسارت گسترده ای» که به مکان مورد حمله وارد شد ، چند منزل مسکونی اطراف نیز به شدت آسیب دیده است.
دراین حال، جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن تاکید بر ادامه یافتن و تشدید انتفاضه قدس اعلام کرد روزهای آینده در همه جای فلسطین روزهای خشم علیه رژیم صهیونیستی خواهد بود.
همچنین در جمعه خشم علیه اقدام رئیس جمهور آمریکا در شناسایی قدس شریف بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ، همچنین  در بسیاری از کشورهای جهان راهپیمایی ضد آمریکایی - صهیونیستی برگزار شد .

شورای امنیت سازمان ملل متحد هم درباره وضع قدس و این اقدام آمریکا جلسه فوق العاده تشکیل داد. نماینده دائم سوئد در سازمان ملل در این جلسه فوق العاده گفت: ما تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را نمی پذیریم.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد درجلسه فوق العاده شورای امنیت درباره قدس گفت: از آمریکا خواستیم که درباره علل انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس توضیح دهد.

سرگئی لاوروف ، وزیرامورخارجه روسیه هم در وین گفت : اقدام آمریکا برای انتقال سفارتش به قدس اشغالی نقض همه قراردادها و توافق نامه ها است.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید

برای دیدن اخبار ومطالب فلسطین اینجا کلیک کنید


شنبه 18 آذر 1396 - 9:20:22