واکنش شورای مسلمانان بریتانیا به تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت به قدس

پنج شنبه 16 آذر 1396 - 14:14:44
واکنش شورای مسلمانان بریتانیا به تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت به قدس

تهران- القدس : شورای مسلمانان بریتانیا (Muslim Council of Britain)، در بیانیه ای اقدام آمریکا را در انتقال سفارتخانه اش به بیت المقدس، محکوم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در بیانیه شورای مسلمانان بریتانیا آمده است: " تصمیم دونالد ترامپ به انتقال سفارتخانه آمریکا از تل آویو به قدس، محکوم است زیرا نشان می دهد که آمریکا، هیچ تمایلی به برقراری صلح در خاورمیانه و اجرای عدالت در قبال مردم فلسطین ندارد.
شورای مسلمانان بریتانیا این تصمیم رئیس جمهور امریکا را پیام آشکار دشمنی با مسلمانان سراسر جهان دانست که قدس را یکی از مقدس ترین شهرهای جهان اسلام می دانند."
در ادامه این بیانیه به نقل از هارون خان، دبیرکل این شورا آمده است: " درباره نقش آمریکا در روند صلح در خاورمیانه، تردیدهای فراوانی وجود داشت اما هیچ گاه آمریکا این چنین علیه تشکیل دولت فلسطینی، به پایتختی شرق بیت المقدس، اقدام نکرده بود. اگر آمریکا واقعا سفارت خانه اش را به قدس منتقل کند، با این اقدام ویرانگر، امکان تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی نیز نابود می شود."

 

درهمین ارتباط :واکنش اتحاديه جهاني علماي مقاومت به تصمیم ترامپ

 

 

 

در این بیانیه با مقایسه انتشار بیانیه بالفور به دست انگلیس و ایجاد رژیم صهیونیستی در سرزمین های فلسطینیان با انتشار طرح آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، از دولت انگلیس خواسته شده است تا از طرح دونالد ترامپ دوری و این اقدام آمریکا را محکوم کند.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید

برای دیدن اخبار ومطالب فلسطین اینجا کلیک کنید

 

 


 


پنج شنبه 16 آذر 1396 - 14:13:45

دسته بندی :