تظاهرات مردم خشمگین فلسطین ضد تصمیم ترامپ

پنج شنبه 16 آذر 1396 - 11:7:38
تظاهرات مردم خشمگین فلسطین ضد تصمیم  ترامپ

رام الله- الکوثر: هزاران فلسطینی در اعتراض به تصمیم رئیس جمهور آمریکا درخصوص انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس در کرانه باختری، قدس و نوار غزه تظاهرات گسترده برگزار کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  هم اکنون در همه مناطق فلسطین اعتصاب اعلام شده و  مردم فلسطین خود رابرای شرکت در تظاهرات خشم علیه تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل آماده می کنند.

کرانه باختری دیشب شاهد تظاهرات فلسطینی های خشمگین بود و  در رام الله ، اریحا ، نابلس، الخلیل و شهر اشغالی قدس تظاهرات گسترده ای برگزار شد.

گروههای فلسطینی هم امروز اعلام کردند سه روز آینده دراعتراض به تصمیم دونالد ترامپ  «روز خشم» در سرزمین های اشغالی فلسطین و اردوگاههای فلسطینی در خارج از فلسطین خواهد بود.
محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز تصمیم گرفته است هیئت سازمان آزادیبخش را از واشنگتن پایتخت آمریکا فرابخواند. وی تاکید کرد قدس پایتخت ابدی فلسطین خواهد بود و یک تصمیم و یا اقدام نمی تواند هویت عربی قدس را تغییر دهد.

همچنین جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد: این تصمیم ترامپ درهای جهنم را به روی منافع آمریکا در منطقه باز خواهد کرد.

گردانهای الاقصی به ویژه لشکر العامودی از سازمان آزادیبخش و تشکیلات خودگردان فلسطین خواست عملیات آزاد کردن قدس را آغاز کند و همچنین اخراج سفیران رژیم اشغالگر اسرائیل و آمریکا و قطع روابط با آنها را خوستار شد.

 

درهمین زمینه بخوانید:

مخالفت گسترده شخصیت های پاکستانی با تصمیم ترامپ

 

 


برای دیدن اخبار و مطالب فلسطین اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی کلیک کنید


پنج شنبه 16 آذر 1396 - 11:7:21