تظاهرات مردم ترکیه در اعتراض به تصمیم ترامپ

پنج شنبه 16 آذر 1396 - 10:11:42
تظاهرات مردم ترکیه در اعتراض به تصمیم  ترامپ

استانبول- الکوثر: گروهی از مردم استانبول ترکیه دیشب در اعتراض به تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن شهر اشغالی قدس در مقابل مسجد فاتح تجمع کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مَحمَت آکداش مدیر نمایندگی بنیاد جوانان ترکیه در استانبول در سخنانی در این تجمع دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را مزدور صهیونیسم توصیف کرد و گفت: وحشیگری،‌تهاجم و قانون شکنی به حدی رسیده است که دونالد ترامپ مزدور صهیونیسم با گستاخی نخستین قبله مسلمانان را در جهت آمال صهیونیست ها پایتخت آنان اعلام می کند.
گروهی از شهروندان ترکیه نیز به دعوت انجمن جوانان آناتولی و برخی از سازمان های مردم نهاد در مقابل سرکنسولگری آمریکا در استانبول تظاهرات کردند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات شعار آمریکای قاتل از خاورمیانه گم شو، ترامپ صبر ما را لبریز نکن سر دادند.

همچنین شماری از مردم آنکارا با تجمع در مقابل ساختمان سفارت آمریکا تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور در زمینه به رسمیت شناختن شهر اشغالی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
تظاهرکنندگان شعارهایی را در حمایت از فلسطین و قدس سر دادند.
مصطفی شنتوپ نماینده استانبول در مجلس ترکیه در سخنانی در این تظاهرات گفت: همه احزاب سیاسی ترکیه به این تصمیم آمریکا واکنش نشان داده اند.

در شهرهای دنیزلی، آیدین، ارزروم و ادیرنه و برخی شهرهای دیگر ترکیه نیز قشرهای مختلف مردم،‌ طرفداران احزاب و سازمان های مردم نهاد با برگزاری تظاهرات تصمیم آمریکا را محکوم کردند.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 16 آذر 1396 - 10:4:24