تیلرسون و موگرینی: ایران پایبند برجام است

سه شنبه 14 آذر 1396 - 15:50:40
تیلرسون و موگرینی: ایران پایبند برجام است

در حالی که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر پایبندی ایران بر برجام تاکید کرد، تیلرسون نیز ضمن طرح ادعاهای واهی، ناگزیر به اذعان در این باره شد

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، تیلرسون در کنفرانس خبری مشترک با موگرینی: ایران با آزمایشات موشکی و کمک به حزب‌‌الله نتوانسته، پیروی از برجام را برآورده سازد. 

رکس تیلرسون در حالی بار دیگر به پایبندی جمهوری اسلامی ایران به برجام اذعان کرد که بار دیگر اتهام‌های پیشین واشنگتن علیه ایران را تکرار و مدعی شد که تهران در امور داخلی کشورهای منطقه دخالت می‌کند.

وي در کنفرانس مطبوعاتي مشترک با «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مدعي شد: اقدامات ایران ثبات در یمن، عراق و سوریه را متزلزل کرده است، با این وجود، ما از توافق هسته‌ای ایران با گروه پنج بعلاوه يک حمايت مي کنيم.

تيلرسون بار ديگر مدعي شد: «این موضوعات و فعالیت‌های ایران قابل چشم‌پوشی نیست و نمی‌توان بی‌پاسخ باقی بماند. آمریکا قصد دارد همچنان اقداماتی را در این خصوص انجام دهد. ما به دنبال همکاری با شرکای اروپایی خود هستیم.»

در همين حال، موگريني نيز در اين کنفرانس مطبوعاتي گفت ایران به برجام پایبند بوده است. تداوم اجرای برجام یک اولویت راهبردی کلیدی برای نه تنها امنیت اروپا بلکه برای امنیت منطقه و جهان است.

موگرینی تصریح کرد اتحادیه اروپا تمایل دارد با آمریکا در خصوص این موضوع بر پایه تداوم اجرای توافق هسته ای توسط آمریکا همکاری نزدیکی داشته باشد. حدود 14 سال پیش تصمیم گرفته شد که توافق هسته‌ای تنها بر مسئله هسته‌ای متمرکز باشد. بنابراین همانطور که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای 9 بار تأیید کرده است، برچیدن و توافق هسته‌ای کارساز است.


سه شنبه 14 آذر 1396 - 15:50:35