در واکنش به توطئه‌ها ولیعهد امارات علیه یمن/

اصابت موشک کروز یمنی‌ها به تأسیسات اتمی امارات

یک شنبه 12 آذر 1396 - 13:38:24
اصابت موشک کروز یمنی‌ها به تأسیسات اتمی امارات

تهران- الکوثر: یمنی‌ها امروز با شلیک یک فروند موشک کروز به تاسیسات اتمی براکه ابوظبی به سران این کشور و آل‌سعود هشدار دادند که عواقب دخالت‌های‌ آن‌ها‌ را بر نمی تابند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یگان موشکی یمن امروز در پاسخ به توطئه‌های امارات عربی متحده علیه یمنی‌ها‌ و تلاش برای اختلاف افکنی بین یمنی‌ها‌، تأسیسات اتمی «براکه» امارات در ابوظبی را هدف شلیک یک فروند موشک هدایت شونده «کروز» قرار داد.

خبرنگار الکوثر در یمن به نقل از ضیف الله الشامی از مسئولان انصارالله یمن اعلام کرد که این اقدام یگان موشکی یمن در پاسخ به توطئه‌های‌ امارات صورت گرفت.

وی به رژیم‌های دنباله‌رو‌ عربستان سعودی مانند امارات و بحرین هشدار داد که پایتخت های آن‌ها‌ نیز در تیررس موشک‌های‌ یمنی‌ها‌ قرار دارند.

نیروگاه اتمی ۳۰ میلیارد دلاری «براکه» در ابوظبی امارات، یکی از نیروگاه‌های کشور امارات و اولین نیروگاه اتمی این کشور است. قرار بود این نیروگاه امسال (۲۰۱۷) کار خود را آغاز کند. 

همچنین بخوانید:

امارات، مهندس حوادث کنونی یمن

هنوز از میزان خسارت‌های‌ ناشی از شلیک این موشک خبر و گزارشی منتشر نشده است، اما رسانه‌های یمنی و برخی دیگر از رسانه‌های بی‌طرف‌ اعلام کردند که موشک با دقت به هدف مشخص شده خود اصابت کرد.

در پی تحولات دیروز یمن و کودتای نیروهای علی عبدالله صالح، رئیس حزب کنگره، علیه شورای سیاسی یمن و نهادهای قانونی این کشور، بسیاری از منابع اعلام کردند که امارات عربی متحده با هدف کمک به محمدبن سلمان، ولیعهده عربستان سعودی، و نجات وی از باتلاق یمن ،ماه‌هاست به دنبال ایجاد توطئه و فتنه داخلی بین یمنی هاست.

در این خصوص، «احمد حامد»، رئیس بخش اطلاع رسانه گروه انصار الله، دیروز فاش کرد که محمد طارق صالح، برادرزاده علی عبدالله صالح، رئیس جمهور برکنار شده، و نیروهای وابسته به او که تفکرات تندروی اخوانی دارند، به همراه گروه‌های سلفی، بر اساسا برنامه‌ریزی‌های امارات حمله کردند.

وی تأکید‌ کرد که مهندسی تحولات اخیر یمن را امارات عربی متحده و شخص محمد بن زاید، ولیعهد امارات برعهده دارد و از هفت ماه پیش درصدد ایجاد ناامنی و اختلاف و فتنه‌افکنی‌ در داخل یمن بوده است.

بر اساس خبرنگار شبکه الکوثر، ضیف الله الشامی به رژیم‌های‌ دیگر عرب که دنباله‌رو‌ عربستان سعودی هستند هشدار داد که پایتخت های آن‌ها‌ از حملات موشک‌های یمنی‌ها‌ در امان نخواهد بود و آن‌ها‌ تاوان حمایت‌های خود را از تجاوزگری‌های‌ عربستان سعودی خواهند داد.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


یک شنبه 12 آذر 1396 - 13:38:7