مهم‌ترین ماموریت پیامبران از نگاه پژوهشگر علوم اسلامی

یک شنبه 12 آذر 1396 - 13:28:26
مهم‌ترین ماموریت پیامبران از نگاه پژوهشگر علوم اسلامی

تهران- الکوثر: استاد بزرگ حوزه و پژوهشگر علوم اسلامی، مهم‌ترین وظیفه پیامبران الهی را برقراری عدالت در جامعه، و تشکیل حکومت را لازمه برقراری عدالت دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ علی العبادی در گفتگو با برنامه «عقائد الاسلام» شبکه جهانی الکوثر گفت: انسان ذاتا موجودی اجتماعی است و انسان ها برای زندگی کردن به یکدیگر نیاز دارند. همچنین هر انسانی به طور ذاتی و فطری به دنبال جلب منافع برای خودش است. در جامعه ای که همه افراد به دنبال منافع خودشان باشند طبعا نزاع و برخورد و درگیری به وجود می‌آید.

این پژوهشگر علوم دینی با اشاره به این که تاریخ بشریت شاهدی بر منازعات مستمر بین انسان‌ها بر سر منافع است، افزود: بنابراین لازم است قانونی وجود داشته باشد که هر کس را به حق خودش برساند وگرنه بشریت نابود می شود. اینجا است که خداوند از طریق پیامبرانش قانونی فرستاد تا عدالت اجتماعی را بین مردم برقرار کند.

این پژوهشگر ارشد علوم اسلامی در ادامه با اشاره به آیه شریفه: «لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الكِتابَ وَالمیزانَ لِیقومَ النّاسُ بِالقِسطِ وَأَنزَلنَا الحَدیدَ فیهِ بَأسٌ شَدیدٌ» افزود: برای اجرای قوانینی که خداوند از طریق پیامبران فرستاده است، وجود حکومت لازم است. بخش پایانی این آیه نیز به قدرت و حکومت اشاره دارد و به روشنی نشان می‌دهد اقامه عدل بدون وجود قدرتی که این قوانین را به اجرا بگذارد امکان پذیر نیست. 


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


یک شنبه 12 آذر 1396 - 13:26:31