عطوان : اسرائيل در جنگ آینده نابود خواهد شد

شنبه 11 آذر 1396 - 23:59:54
عطوان : اسرائيل در جنگ آینده نابود خواهد شد

تهران- الکوثر: سردبیر روزنامه «رأی الیوم» با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی اگر علیه ایران وارد جنگ شود، مرتکب اشتباه تاریخی شده است تأکید‌ کرد که وحشت رژیم صهیونیستی از پاشنه آشیل آن است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عبدالباری عطوان در یادداشتی در این روزنامه نوشت: اسرائیل در سوریه شکست بزرگی متحمل شد؛ زیرا آرزوهای آن چون سرنگونی نظام و تجزیه و تقسیم آن پس از هفت سال از جنگ برآورده نشد؛ از این رو،‌ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر‌ آن، سوریه را تهدید کرد که برای مقابله با نفوذ تدریجی نظامی ایران، وارد مداخله نظامی می‌شود‌.

بامداد روز شنبه (دیروز) خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که سامانه‌های‌ دفاع هوایی ارتش سوریه برخی از موشک‌های‌ شلیک‌شده به ریف دمشق را رهگیری و توانست دو فروند از آن‌ها‌ را منهدم کند.

اینکه سامانه‌های‌ دفاع موشکی سوریه بتواند موشک‌های‌ اسرائیل را رهگیری و دو موشک را سرنگون کند، تحول نظامی و سیاسی بزرگی است و تأکید‌ بر این نکته است که راهبرد سوریه که ظرف ماه‌های‌ گذشته برای مقابله با تجاوزگری اسرائيل اتخاذشده‌ بود، همچنان به حال خود باقی است و با سامانه‌های‌ دفاعی جدید نیز تقویت می‌شود‌.

مقامات اسرائيل با بحران مواجه هستند و ایران و حزب‌الله‌ را خطر حیاتی برای خود می‌دانند‌؛ با وجود این، تلاش‌های‌ آن برای تحریک اقدام نظامی علیه دو طرف راه به جایی نبرده است؛ زیرا آمریکا و کشورهای اروپایی با این تلاش‌های‌ آن همراهی نمی‌کنند‌ نه به این علت که این حرص و وله اسرائيل را توجیه ناپذیر و اغراق آمیز می‌دانند‌ بلکه به این علت که غرب نمی‌خواهد وارد جنگ جدیدی در خاورمیانه شود که تضمینی برای پیروزی در آن نیست، زیرا این بار دشمن یعنی ایران و متحدانش بسیار قدرتمند است و هرگونه اشتباه و محاسبه نادرست ممکن است به رویارویی با روسیه و آغاز جنگ جهانی منجر شود. بنابراین،‌ تنها کسی که از نتانیاهو و تهدیداتش علیه ایران حمایت می‌کند‌ برخی کشورهای حوزه خلیج فارس و مشخصا عربستان سعودی است که ولیعهد آن محمد بن‌سلمان‌ اخیراً‌ اتهام‌های‌ سنگینی به ایران وارد کرد.

حمله به ریف دمشق سوریه تجاوزگری آشکار و نقض حاکمیت یک کشور عضو سازمان ملل متحد است و اگر تکرار شود ممکن است با پاسخ قاطع تری مواجه شود که ممکن است سبب آتش‌افروزی‌ جنگ شود و در نتیجه اسرائيل باید مسئولیت تبعات آن را بپذیرد.

اگر اسرائيل به اقدامات تحریک‌آمیز‌ خود ادامه دهد و سوریه و ایران و متحدانش را وارد جنگ کند، مرتکب اشتباه تاریخی خواهد شد، زیرا اگر در این جنگ نابود نشود، به‌شدت مجروح از آن خواهد شد. کسی که هفت سال در برابر توطئه‌ها‌ ایستاد و پروژه آمریکا‌ را با شکست مواجه کرد، از اراده کافی برای جلوگیری از حملات اسرائيل با صدها ها هزار موشک و پهپاد و سلاح‌های دیگر برخوردار است.

عطوان در ادامه افزود: چند ماه پیش از شهادت سمیر قنطار با وی دیدار کردم. او در حال برنامه‌ریزی‌ برای ایجاد مقاومت در منطقه جولان اشغالی سوریه یعنی پاشنه آشیل اسرائیل بود. او به من گفت که در صورت وقوع جنگ، نیروهای مقاومت خواهند بود که وارد عمل خواهند شد نه نیروهای اسرائیل. نیروهای مقاومت به الجلیل حمله خواهند کرد و آنجا را اشغال خواهند کرد و سپس وارد اراضی دیگر اشغالی خواهند شد. او با اطمینان از وقوع حوادث غافلگیرانه ای سخن می گفت که در مخیله کسی نمی گنجد.

عطوان در ادامه افزود: سخنان شهید قنطار را باور می کنم و بیم‌وهراس‌ سران رژیم اشغالگر اسرائيل نیز برخاسته از همین موضوع است و سبب می‌شود‌ که آن‌ها‌ درباره قدرت عظیم حزب‌الله‌ و اراده جنگی و پیروزی سید حسن نصرالله‌ هزاران بار در محاسبات خود بیندیشند و آن‌ها‌ را مورد بازنگری قرار دهند.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


شنبه 11 آذر 1396 - 23:55:15