وقتی ولیعهد سعودی با عمر البشیر مثل برده رفتار می کند!

شنبه 11 آذر 1396 - 10:51:7
وقتی ولیعهد سعودی با عمر البشیر مثل برده رفتار می کند!

بیروت- الکوثر: افشاگر سعودی می گوید محمد بن سلمان ولیعهد عربستان با عمر البشیر رئیس جمهور سودان مانند برده ای که در حال انجام وظیفه در مقابل سرور خود است، رفتار می کند .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «مجتهد» فعال توئیتری مشهور و فاش کننده اسرار نظام آل سعود گفت : محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با عمر البشیر رئیس جمهور سودان مانند یک برده رفتار می کند و حتی یک ریال از میلیاردها دلاری را که وعده داده بود در ازای فرستادن سربازان سودانی برای جنگ در یمن و پاسداری از مرزهای عربستان به حکومت خرطوم پرداخت می کند پرداخت نکرده است،

این درحالی است که از هفت هزار نظامی سودانی فرستاده شده به یمن یک هزار نفر از آنان کشته شده اند. مجتهد همچنین گفته که عمر البشیر در حال حاضر دچار سردرگمی شده است و ممکن است مجبور شود نظامیانش را از یمن خارج کند.
مجتهد افزوده است : ولیعهد سعودی به عمرالبشیر فهمانده است که میلیاردها دلاری که وعده پرداختش را در ازای فرستادن نظامیان سودانی به یمن داده بود بخششی از سوی او است نه حق سودان.

 

ناظران معتقدند سفر اخیر عمر البشیر به روسیه نقطه عطف غافلگیر کننده ای ایجاد کرده است و چه بسا در جهت گیری های رسمی خرطوم در روند تعامل با عربستان، آمریکا، ایران و پرونده سوریه مؤثر باشد. رابطه بحرانی با عربستان، البشیر را به یافتن هم پیمانان جدید و اشتیاق به رابطه با ایران و متهم کردن واشنگتن به نابودی سوریه وادار کرده است.

 

ولیعهد عربستان همچنین  در منازعه مصر و سودان بر سر منطقه حلایب در کنار مصر ایستاد و این منطقه را مصری دانست.

طبق گفته های مجتهد، سؤالات درباره فایده جنگ یمن ابتدا در میان مردم و پارلمان و اکنون در میان نهادهای نظامی سودان افزایش یافته است و اکنون بحث و جدل ها در این خصوص به سرعت در حال افزایش است تا حلقه فشارها را بر عمر البشیر تنگ تر کند. 

درهمین ارتباط : جدیدترین افشاگری‌ها از دربار عربستان


لینک عضویت در کانال تلگرام الکوثرفارسی اینجا


شنبه 11 آذر 1396 - 8:59:26