جدیدترین افشاگری‌ها از دربار عربستان

چهار شنبه 8 آذر 1396 - 17:49:37
جدیدترین افشاگری‌ها از دربار عربستان

تهران- الکوثر: افشاگر اطلاعات دربار عربستان سعودی فاش کرد که متعب بن عبدالله در پی ورود برخی طرف‌ها آزاد شده و بن‌سلمان نیز با عمر البشیر مانند یک برده رفتار کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، افشاگر خبرهای و گزارش های محرمانه دربار پادشاه عربستان که در شبکه اجتماعی «توییتر» با نام مستعار «مجتهد» به افشاگری می پردازد نوشت: اینکه گفته می‌شود محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، منبع اطلاعاتی است که در اختیار خبرگزاری‌ها گذاشته شده و در آن‌ها گفته شده است که متعب بن عبدالله، پسر پادشاه قبلی عربستان، در پی معامله، آزاد شده است، درست نیست؛ زیرا قرار بود که متعب تا زمان نا معلومی در بازداشت بماند و حتی در مقابل یک تریلیون دلار نیز آزاد نشود، اما اتفاقی افتاد و طرف هایی وارد مسئله شده‌اند که بن سلمان مجبور به آزاد کردن متعب شده است.

وی افزود لازم است تا خبری را اصلاح کنم و آن این است که «احمد بن عبدالعزیز»، از دیگر شاهزادگان سعودی، در بازداشت خانگی کامل نیست اما همه حساب های بانکی او در اختیار بن سلمان است و او خود ممنوع الخروج و تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد و هر کسی- چه اعضای خانواده او باشد یا دیگران- اگر با او تماس بگیرند یا گفتگو کنند، تحت تعقیب قرار می گیرند.

مجتهد درباره موضوع عمر البشیر رئیس جمهور سودان و چرخش موضع او درباره عربستان نیز فاش کرد که شاید بشیر مجبور شود که بنا به چند دلیل نیروهایش را از یمن خارج کند. نخستین علت این است که از 7 هزار نیروی سودانی بیش از هزار نفر تاکنون کشته شده اند. سودان تاکنون حتی یک ریال هم از میلیاردها ریالی که به آن وعده داده شده بود، دریافت نکرده است. بن سلمان در موضوع منطقه «حلایب» (مورد مناقشه بین مصر و سودان) از مصر حمایت کرد و آن را متعلق به مصر دانست. همچنین، بن سلمان سودان را به طور بی ادبانه تحت فشار قرار داد تا روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کند.

مجتهد در ادامه افزود: سودانی ها از کشته شدن 100 سپس 200 و بعدا 500 نفر راضی نیستند؛ زیرا مسئله برای آن‌ها این گونه عنوان شد که نظامیان آن‌ها برای دفاع از حرمین شریفین و نه نظام سعودی اعزام می شود، اما زمانی که شمار کشته ها از 100 نفر فراتر رفت، این سوال برای مردم سودان و سپس پارلمان و اکنون نیز برای ارتش این کشور، درباره بی نتیجه بودن این جنگ مطرح می‌شود و در نتیجه عرصه را بر البشیر تنگ کرده است.

افشاگر خبرهای داخل دربار عربستان سعودی در ادامه افزود: بر خلاف ادعاهای مطبوعات اماراتی، از میلیاردها کمکی که وعده آن‌ به سودان داده شده بود، چیزی پرداخت نشده است و در نتیجه اکنون عمر البشیر در برابر ملت خود در موضع دشواری قرار گرفته است، حال آنکه ده‌ها میلیارد ریال به عبدالفتاح السیسی داده شده است و بن سلمان نیز در موضوع حلایب از عبدالفتاح السیسی که حتی یک نظامی نیز نداده است، حمایت کرد.

عمر البشیر به این نتیجه رسیده است که بن سلمان با او مانند یک برده رفتار کرده است.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 8 آذر 1396 - 17:49:11