استاد بزرگ حوزه:

امام حسین (ع) محور اتحاد امت اسلامی

پنج شنبه 9 آذر 1396 - 15:50:59
امام حسین (ع) محور اتحاد امت اسلامی

تهران- الکوثر: استاد بزرگ حوزه گفت اگر امت اسلامی حول محور امام حسین(ع) و آنچه که این امام شهید برای آن قیام کرد حلقه بزند، همان «امت واحده»ای که وعده آن در قرآن داده شده است تحقق پیدا خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سید محمد هاشم المدنی استاد حوزه و پژوهشگر ارشد علوم اسلامی در برنامه «امه واحده» شبکه جهانی الکوثر با اشاره به این که اهل بیت علیهم السلام نماد وحدت امت اسلامی هستند گفت: «اهل بیت به علت ارتباطی که با پیامبر اسلام (ص) دارند اندوخته ای عظیم از علوم اسلامی به شمار می روند. دین اسلام به مودت اهل بیت و حلقه زدن دور آنان امر فرموده است زیرا آنها عامل هدایت و وحدت امت اسلامی هستند».

این استاد بزرگ علوم اسلامی افزود: «وقتی یک محور وجود داشته باشد و امت دور آن حلقه بزند، وحدت ایجاد می شود همانطور که وجود قطب های مختلف موجب تفرقه است. وقتی که اهل بیت پیامبر محور امت اسلامی قرار داده شده اند طبعا هرآنچه که آنان می گویند یا انجام می دهند مطابق با شریعت است و اگر غیر از این بود موجب پراکنده شدن امت می شد».

استاد المدنی افزود: «به این ترتیب اگر نهضت حسینی و قیام امام حسین(ع) -که پیامبر اسلام ایشان و برادر بزرگوارشان امام حسن(ع) را سرور جوانان بهشت و امام امت نامیده است- محور امت اسلامی قرار گیرد، این امت متحد و در مسیر درست خواهد بود».


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 9 آذر 1396 - 15:49:42