دست رد الجزایر بر سینه سعودی‌ها

چهار شنبه 8 آذر 1396 - 17:12:47
دست رد الجزایر بر سینه سعودی‌ها

تهران- الكوثر: روزنامه الجزایری با اشاره به روابط دیپلماتیک نزدیک این کشور با تهران تاکید کرد که الجزایر بار دیگر بر سینه عربستان دست رد زد.

 به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه «الجزایر»، در گزارشی به غیبت الجزایر در نشست اخیر گروه موسوم به «ائتلاف مبارزه با تروریسم» در ریاض اشاره کرد و نوشت: الجزایر به محور ایران، سوریه و عراق پیوست و به «ائتلاف نظامی اسلامی» به ریاست عربستان سعودی، محلق نشد و این به علت اختلاف دیدگاه دو کشور درباره ماموریت های ائتلاف در منطقه است.

این روزنامه نوشت: الجزایر با وجود اینکه در زمینه مبارزه با تروریسم حضور فعالی دارد، از پیوستن به ائتلاف جدید پرهیز کرد. سیاست الجزایر از دهه نود این گونه است که از پیوستن به ائتلاف های منطقه‌ای و بین‌المللی علیه تروریسم پرهیز می‌کند و سیاست مستقلی را در این خصوص در پیش گرفته است. الجزایر، البته، در این باره دارای تجربه کافی و وافی است که سبب شایستگی آن برای تبدیل شدن به محور هر گونه اقدام نظامی علیه تروریسم می شود. بر همین اساس، فرانسه و سپس آمریکا تلاش کردند تا الجزایر را وارد باتلاقی کنند که خود در لیبی گرفتار آن شده اند، اما تلاش آن‌ها نتیجه و فرجامی نداشت.

این روزنامه افزود: مقامات الجزایر از وارد کردن ارتش به ماموریت های برون مرزی پرهیز می‌کنند و بر این باورند که الجزایر خود در زمینه مبارزه با تروریسم جلودار است نه دنباله رو کشورهای دیگر، کشورهایی که در این خصوص در قیاس با الجزایر فاقد تجربه‌اند. افزون بر این، ائتلاف نظامی که محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، آن را هدایت می‌کند، تعریف شفافی از ماهیت گروه های تروریستی که درصدد مبارزه با آن‌هاست، ارائه نکرده است؛ زیرا در حالی که عربستان و متحدانش، حزب الله و گروه حوثی ها [انصار الله] را گروهی تروریست قلمداد می‌کنند، الجزایر با این توصیف موافق نیست و در عین حال روابط متمایزی با تهران دارد.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 8 آذر 1396 - 17:12:15