دلالی بلک واتر در تامین مزدوران جنگی عربستان و امارات

چهار شنبه 8 آذر 1396 - 13:49:31
دلالی بلک واتر در تامین مزدوران جنگی عربستان و امارات

صنعا- الکوثر: بلک واتر که پس از رسوایی های بسیار، نام خود را به «آکادمی» تغییر داده است ، اکنون به طور گسترده برای امارات و عربستان مزدور جنگی تامین می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  نشریه فرانسوی «اینتلیجنس آنلاین» متخصص در امور اطلاعاتی و راهبردی در این باره  نوشته است: «اریک برنس» موسس شرکت امنیتی بلک واتر که عربها آن را درجریان جنایت هایش درعراق در زمان اشغال آمریکا شناختند، درحال حاضر به نفع عملیات ویژه امارات در لیبی، فعالیت می کند.
طبق منابع مطلع این نشریه، هواپیماهای متمرکز در پایگاه محرمانه امارات در لیبی به وسیله خلبانانی که اریک برنس استخدام کرده، هدایت می شوند. برنس در شرایطی در لیبی مشغول فعالیت است که وزارت دادگستری آمریکا در حال بازجویی از او به سبب تلاشش برای فروش تجهزات نظامی در لیبی به کمک وزارت امنیت چین، است.
همزمان با اطلاعات منتشر شده درباره نقش بلک واتر در حوادث جاری در لیبی، روزنامه انگلیسی «دیلی میل» نیز در 22 نوامبر 2017 میلادی خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه صدها تن از عناصر این شرکت  به درخواست «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی، در ریاض، حضور دارند. نیروهای بلک واتر همچنین بر مراحل بازجویی و شکنجه شاهزادگان و تاجران سعودی در هتل «ریتز کارلتون» نظارت دارند. 
گزارش های رسانه ای و امنیتی غرب نشان می دهد که بلک واتر چندین سال است ارتباط و همکاری بسیار گسترده ای با امارات و عربستان دارد و این همکاری در پی وقوع بهارعربی و هراس مقام های ریاض و ابوظبی از انتقال ناآرامی ها به این دو کشور، افزایش یافت.

پس از پایان دوره طلایی این شرکت، در پی رسوایی هایش در عملیات های قتل و شکنجه در عراق به دنبال اشغال شدن این کشور توسط آمریکا، اریک برنس توانست تحت نام های مختلف دیگر از جمله «آکادمی»، شرکت خود را احیا کند و توانست قراردادهای سودآوری به ویژه با امارات در راستای حفاظت از تاسیسات، نیروها و تقویت سیستم های امنیتی این کشور، امضا کند.


روزنامه انگلیسی «تایمز» دراین باره می نویسد: بلک واتر در سال 2010 میلادی، قراردادی به ارزش 500 میلیون دلار با ابوظبی امضا کرد که طبق آن مسئولیت حفاظت از لوله های نفتی و برج های مهم را در این کشور به عهده داشته و در کنار آن، حمایت های لجستیکی ارتش امارات و مهار ناآرامی های داخلی را انجام می دهد.
تایمز فاش کرد که امارات صدها مزدور کلمبیایی را به عنوان بخشی از ارتش ویژه ای که بلک واتر برای ابوظبی در نظر گرفته، اجاره کرده است. همچنین وبگاه تحلیلی آمریکایی «کانتر پانچ» در این باره نوشت: صدها نیرو از کلمبیا، پاناما، مکزیک و شیلی در کنار نیروهای اماراتی در یمن می جنگند.


لینک عضویت در کانال تلگرام الکوثرفارسی اینجا


چهار شنبه 8 آذر 1396 - 13:49:22