اذعان روزنامه آمریکایی: ایرانی‌ها علیه سعودی و ترامپ متحد هستند

سه شنبه 7 آذر 1396 - 22:15:46
اذعان روزنامه آمریکایی: ایرانی‌ها علیه سعودی و ترامپ متحد هستند

تهران - الکوثر: روزنامه نیویورک تایمز نوشت در ایران حال و هوایی از غیرت و شور ملی بوجود آمده و ایرانی ها علیه ترامپ و سعودی ها متحد شده اند.

 به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،‌ بدعهدی های واشنگتن در برجام و تمایل رئیس جمهور این کشور برای همکاری با سعودی ها و ضربه زدن به ایران، جوی از بی اعتمادی بیشتر نسبت به آمریکا را در میان مردم ایران دامن زده است.

رویکرد آمریکایی ها این باور را در میان ایرانی ها همگانی ساخته که تکیه بیش از حد به آمریکا در جریان مذاکرات هسته ای، رویکرد صحیحی نبود و نتوانست منافع ایران را تامین سازد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در یادداشتی ضمن اشاره به این مساله می نویسد: در ایران حال و هوایی از غیرت و شور ملی بوجود آمده و ایرانی ها علیه ترامپ و سعودی ها متحد شده اند.

در این نوشتار که تصویر آن به شهید حججی اختصاص داده شده آمده است: بیلبوردی بزرگ در شلوغ ترین میدان تهران نصب شده که تصویر "محسن حججی" بر روی آن است؛ مرد جوانی که با لباس سپاه پاسداران دست خود را دراز کرده و از ایرانی ها می خواهد راه وی را ادامه دهند.

حججی پس از اینکه به اسارت داعش درآمد و سر او توسط داعشی ها بریده شد به یک "قهرمان جنگی" در ایران مبدل گشت.

نیویورک تایمز به اختلافات سیاسی و سلایق مختلفی که طی سال های گذشته در ایران وجود داشته اشاره کرده و می افزاید، تغییر نگرش ایرانی ها و اتحادی که بین آن ها بوجود آمده می تواند به دو عامل مرتبط باشد:

1- انتخاب "دونالد ترامپ" به عنوان رئیس جمهور آمریکا.

2- افزاش تقابل عربستان سعودی با ایران به عنوان رقیب این کشور برای تسلط بر منطقه خاورمیانه.

در ادامه این نوشتار به موضع ترامپ علیه برجام، فروش 100 بیلیون دلار اسلحه توسط وی به عربستان و شرکتش در رقص شمشیر با سعودی ها اشاره شده است. نیویورک تایمز همچنین به مواضع تند "محمد بن سلمان" در سیاست خارجه اشاره کرده؛ فردی که ایرانی ها وی را "پر سر و صدا و بی تجربه" می دانند.

نیویورک تایمز افزود: همزمان، ایرانی ها بر این باروند که چیزی برای افتخار کردن دارند چراکه شبه نظامیان تحت رهبری این کشور نقش اساسی را در شکست دادن گروه داعش در سوریه و عراق ایفا کردند و همین امر موجب افزایش نفوذ منطقه ای ایران شد.

این روزنامه آمریکایی نوشت: اکنون محبوب ترین ستاره ها در ایران، بازیگران فیلم یا خوانندگان نیستند بلکه دو چهره شناخته شده می باشند: ژنرال "قاسم سلیمانی"، هدایت کننده اقدامات نظامی ایران در منطقه که به موفقیت های فوق العاده ای دست یافته و "محمد جواد ظریف" وزیر خارجه که سمبل یک ایران معقول و حساب شده است.

خلاصه اینکه، ترامپ و سعودی ها به این باور عمومی در ایران دامن زدند که آمریکا و ریاض قابل اعتماد نیستند و اکنون ایران به کشوری قدرتمند تبدیل شده که توانایی شکست دادن دشمنان خود را دارد.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید.


سه شنبه 7 آذر 1396 - 17:22:30

دسته بندی :