افشاگری بنیانگذار ویکیلیکس درباره جنگ یمن

دو شنبه 29 آبان 1396 - 18:50:14
افشاگری بنیانگذار ویکیلیکس درباره جنگ یمن

صنعا- الکوثر: جولیان آسانژ بنیانگذار سایت افشاگر ویکیلیکس در پیامی از نقش عربستان، آمریکا،رژیم صهیونیستی و انگلیس در جنگ یمن پرده برداشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «جولیان آسانژ» در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت:  جنگ تحت رهبری عربستان سعودی علیه یمن فقیر با حمایت تسلیحاتی اوباما، کلینتون و ترزا می و حمایت و پشتیبانی بنیامین نتانیاهو صورت گرفته است.

 حملات رژیم سعودی به مردم بی دفاع و بی گناه یمن با وجود گذشت بیش از دو سال و نیم از آغاز این حملات، همچنان ادامه دارد. طبق آخرین گزارش های منتشر شده توسط سازمان ها و نهادهای بین المللی، این حملات تاکنون بیش از ۱۲ هزار یمنی شهید و هزاران تَن دیگر به شدت زخمی شده اند. این درحالی است که جامعه جهانی تاکنون هیچ اقدامی برای توقف این جنایت های ضد حقوق بشری و ضد حقوق بشردوستانه صورت نداده است. حملات گسترده رژیم سعودی به مناطق مختلف یمن و زیرساخت های این کشور همچنین علاوه بر خسارت های مادی و جانی فراوانی که به دنبال داشته، موجب فراگیر شدن بیماری کشنده وبا نیز شده است. 

جولین آسانژ روزنامه‌نگار، برنامه‌نویس رایانه و یکی از بنیانگذاران وبگاه ویکی‌لیکس و سردبیر آن است. هدف ویکی‌لیکس به عنوان یک رسانه اینترنتی افشاگربرای اخبار سیاسی و اجتماعی، ایجاد شفافیت در عملکرد دولت‌ها عنوان شده است.  ویکی‌لیکس مطالبی دربارهٔ کشتارهای غیرقانونی در کنیا، دفع زباله‌های سمی در ساحل عاج، کتاب‌های راهنمای کلیسای ساینتولوژی (کلیسای علم‌شناسی)، وضعیت اسیران ارتش آمریکا در بازداشتگاه گوانتانامو و عملکرد بانک‌هایی مانند کوپتینگ و جولیوس بائر منتشر کرده‌است. در سال ۲۰۱۰ ویکی‌لیکس اسناد جنگ عراق از جمله ویدیوی کشتار غیر نظامیان در عراق توسط بالگردهای ارتش آمریکا، و افشاگری جنگ افغانستان را دربارهٔ درگیری آمریکا در این جنگ‌ها منتشر کرد که برخی از آنها اسناد محرمانه بوده‌اند. او بعداز پرونده سازی آمریکا و انگلیس  برایش در۱۹ ژوئن ۲۰۱۲ ،به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد. آسانژ تا به امروز در یکی از اتاق‌های سفارت اکوادور در لندن زندگی می‌کند.


لینک عضویت در کانال تلگرام الکوثرفارسی اینجا


دو شنبه 29 آبان 1396 - 18:39:38