مأموریت جدید اتحادیه عرب

دو شنبه 29 آبان 1396 - 9:40:47
مأموریت جدید اتحادیه عرب

روزنامه‌نگار‌ سرشناس فلسطینی‌تبار‌ با اشاره به نشست دیروز وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب تأکید‌ کرد که اتحادیه عرب مأموریت جدیدی یافته است که با هدف اصلی آن فاصله دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «عبدالباری عطوان» مدیر مسئول و سردبیر روزنامه «رأی الیوم» در یادداشتی در این روزنامه نوشت: طی ده سال اخیر، اتحادیه عرب به ابزار برای آتش‌افروز جنگ و ویران کردن و تجزیه کشورهای عربی تبدیل شده است. افزون بر این که پیشتر به سرپوش شوم طایفه‌گری‌ تبدیل شده بود که که به هر گونه تجاوزگری آمریکا و غرب علیه امت اسلامی مشروعیت می داد.

وی افزود: این اتحادیه سرپوش و مشروعیت جنگی را در سوریه ایجاد کرد که هفت سال است ادامه دارد. همچنین، جنگی را در لیبی شعله‌ور‌ کرد که این کشور را به کشوری ویران مبدل ساخت و از جنگ یمن که دو سال و نیم است ادامه دارد استقبال کرد و اکنون نیز این اتحادیه درصدد آتش‌افروزی‌ جنگی دیگر در لبنان بر اثر فشارهای کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به‌ویژه عربستان سعودی است.

این نویسنده سرشناس در ادامه تأکید‌ کرد: احمد ابوالغیط، دبیر کل این اتحادیه، که از زمان برعهده گیری سمتش پیش از دو سال پیش تقریباً‌، نقش تهدیدکننده را برعهده گرفته است. البته، پیش از وی نیز عمرو موسی و احمد العربی چنین نقشی را برعهده داشتند، به‌خوبی‌ از عهده چنین نقشی نیز برآمده است.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


دو شنبه 29 آبان 1396 - 9:40:35