واکنش ها به ادعاهای دبیرکل اتحادیه عرب

دو شنبه 29 آبان 1396 - 8:58:48
واکنش ها به ادعاهای دبیرکل اتحادیه عرب

بیروت- الکوثر: سخنان مضحک احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در نشست قاهره درباره ایران ،حزب الله لبنان و جنبش انصارلله یمن با واکنش های مختلفی روبرو شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،دبیرکل اتحادیه عرب درنشست دیروز وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره مدعی شد: موشک‌هایی که نیروهای انصارالله با آن عربستان را هدف قرار دادند، ساخت ایران است.

احمد ابوالغیط همچنین ادعا کرد : ایران از طریق تجهیز حوثی‌ها به موشک‌ می‌خواهد اعلام کند که تمام پایتخت‌های عربی در تیررس آن قرار دارد و  تهدیدات ایران از حد و مرز گذشته و این تهدیدات منطقه را به سراشیبی خطرناکی می‌کشاند.

ابوالغیط گفت:«حوثی‌ها تاکنون 76 موشک بالستیک به یمن شلیک کردند که همه آنها ساخت ایران بودند»!

اتحادیه عرب پس از این نشست با انتشار بیانیه ای همچنین حزب الله لبنان و جنبش انصارلله یمن  را به « حمایت از تروریسم و استفاده از سلاح های پیشرفته و موشک های بالستیک » متهم کرد.

عراق و لبنان وزرای امور خارجه خود را به این نشست اعزام نکردند و تنها دیپلمات های ارشد آنها در نشست قاهره شرکت کردند.

درهمین حال،  وزیر خارجه یمن ادعاهای دبیر کل اتحادیه عرب و وزیر امور خارجه سعودی را مبنی بر هدف قرار گرفتن مکه و اماکن مقدس از سوی مبارزان انصار الله به سخره گرفت و گفت:کسانی که سیاست کشتار را در یمن پیاده می کنند حق ندارند پس از آنکه دستانشان به خون آلوده شده است درباره حمایت از مقدسات سخن بگویند.

فراکسیون بدر در پارلمان عراق هم نتایج کنفرانس قاهره را که به دعوت عربستان برگزار شد به شدت محکوم و اعلام کرد، لبنان بیانیه وزرای خارجه اتحادیه عرب و توصیف حزب الله را به عنوان یک گروه تروریستی رد می کند و حزب الله را یک بخش اساسی از ملت لبنان می داند.

گروه های مقاومت فلسطینی هم بیانیه وزرای خارجه اتحادیه عرب را خطرناک توصیف و تاکید کردند حزب الله یکی از مهم ترین نیروهای مقاومت علیه اسرائیل و تروریسم محسوب می شود.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی کلیک کنید


دو شنبه 29 آبان 1396 - 8:57:44