هشدار عالم اهل سنت: وهابی‌ها مترصد ویران کردن قبر پیامبر (ع) هستند

دو شنبه 29 آبان 1396 - 10:32:5
هشدار عالم اهل سنت: وهابی‌ها مترصد ویران کردن قبر پیامبر (ع) هستند

دمشق- الکوثر: یکی از علمای سرشناس اهل سنت از خصومت و دشمنی دیرینه وهابی ها علیه اسلام و نبی اکرم (ص) خبر داد و تاکید کرد که آنها مترصد ویران کردن قبر نبی اکرم (ص) هستند.

به گزارش پایگاه  شبکه الکوثر، «شیخ مأمون رحمه» که به علت همکاری نکردن با تروریست‌های تکفیری- وهابی در سوریه ربوده شد و هدف سوء قصد قرار گرفت ولی به شکلی معجزه آسا زنده ماند، در گفتگوی اختصاصی با برنامه «حقائق التاریخ» شبکه الکوثر به ابعاد دیگری از خصومت وهابی‌ها با اسلام و نبی اکرم (ص) اشاره کرد.

این عالم اهل‌سنت سوری که تروریست‌های سوریه به دستور عربستان درصدد قتل او برآمدند در این باره تاکید کرد:  وهابی ها از قدیم الایام تلاش داشته اند مرقد پیامبر اسلام (ص) را در مسجد النبی تخریب کنند به این بهانه که وجود این مرقد شرک است.

خطیب جمعه اهل‌سنت دمشق افزود: بهانه وهابی‌ها برای تخریب مرقد نبی اکرم (ص) این است که  زائران و عاشقان و دوستداران پیامبر (ص) وقتی به زیارت قبر ایشان می آیند و به ایشان نزد خداوند توسل می جویند، مرتکب شرک می شوند!

این پژوهشگر و چهره علمی سرشناس اهل تسنن که به شدت مورد شکنجه وهابی قرار داشت و آسیب جسمی شدید به وی وارد شده است در ادامه خاطرنشان کرد: وهابی ها از زمان محمد بن عبدالوهاب و جانشینان او و کسانی که در خط فکری او بودند تلاش می کنند این قبر شریف را از بین ببرند. خطرناک بودن این مسئله ایجاب می کند همه مسلمانان در برابر این تلاش ها بایستند.

شیخ مأمون رحمه درباره خوی اسلام‌ستیزی و خصومت و کینه آنها به نبی اکرم (ص) نیز گفت: به خدا سوگند اگر آنها نگران واکنش مسلمانان شرافتمند و مخلص و آگاه و فهمیده بخاطر آنچه بر سر دین و اعتقاداتشان می آورند نبودند، سالها پیش این قبر شریف را از بین برده بودند. آنها تلاش می کنند همه چیز را نابود کنند به این بهانه که وجود آن شرک است. آنها جهانیان را تکفیر کردند و امت اسلامی و عربی را تکفیر کردند و همه بجز خودشان را مشرک دانستند و مدعی شدند فقط خودشان یکتاپرست هستند و در راه راست حرکت می کنند و در مسیر قرآن و سنت پیامبر قرار دارند، اما در واقع آنها بسیار با آنچه ادعا می کنند فاصله دارند.

شیخ مامون رحمه امام جمعه اهل سنت مسجد اموی و از شاگردان علامه رمضان البوطی است. در سال 2011 با آغاز بحران سوریه، او به علت طرز فکر فلسفی و معتدلش، با گروه های تکفیری و تندرو همراه نشد و به دفاع از سوریه در برابر گروه های وهابی و سلفی پرداخت. به همین علت به دست گروهای تکفیری ربوده شد و تکفیری ها به مدت یک روز او را به فجیع ترین شکل ممکن شکنجه کردند و گوش راستش را بریدند و در انتها به او تیر خلاص زدند و به گمان آن که زنده نیست و برای آن که درس عبرت دیگران شود در میدان شهر رهایش کردند. شیخ رحمه به طور معجزه‌آسایی زنده ماند ولی مدتها تحت درمان بود. او اکنون بهترین خطیب دمشق است و بسیار پرشورتر و محکم تر از قبل برضد تکفیری ها سخنرانی می کند. 

وی در برنامه‌های آینده حقائق التاریخ نیز به بررسی واهی بودن تفکرات محمد بن عبدالوهاب و ابن تیمیه و خصومت و دشمنی آنها با اسلام و نبی اکرم (ص) و ائمه (ع) خواهد پراخت.


براي عضويت در کانال تلگرامي الکوثر فارسي اينجا کليک کنيد


شنبه 27 آبان 1396 - 16:16:44