آیا سفیر آمریکا به وزارت خارجه عراق احضار می‌شود‌؟

شنبه 27 آبان 1396 - 12:11:20
آیا سفیر آمریکا به وزارت خارجه عراق احضار می‌شود‌؟

بغداد- الکوثر: نماینده پارلمان عراق با اشاره به رفتارهای خصمانه آمریکا در قبال نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق، بر ضرورت احضار سفیر آمریکا به وزارت امور خارجه عراق تأکید‌ کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «حنان الفتلاوی»، «رئیس جنبش اراده» اظهارات و مواضع آمریکا را علیه برخی فرماندهان و گروه‌های‌ بسیج مردمی محکوم و تأکید‌ کرد که این اظهارات و موضع‌گیری ها سرآغاز جنگ آینده علیه بسیج مردمی به بهانه های مختلف است و از این رو،‌ وزارت امور خارجه عراق باید سفیر آمریکا در بغداد را احضار و مراتب اعتراض بغداد را به وی ابلاغ کند.

نماینده پارلمان عراق در این باره تأکید‌ کرد در حالی که ما قدردان تلاش‌ها‌ و زحمات کسانی هستیم که در نابودی گروه تروریستی داعش سهیم بودند و به محض اینکه به پایان عمر این دشمن نزدیک شدیم، با اظهارات و موضع‌گیری های آمریکایی‌ها‌ علیه برخی از فرماندهان و گروه‌های‌ بسیج مردمی مواجه شدیم که این افراد و گروه‌ها‌ را تروریست توصیف می‌کنند‌. از این رو،‌ دولت عراق نباید در این خصوص سکوت اختیار کند بلک باید برای دفاع از رزمندگان و کسانی که از کشور دفاع کردند اقدام کند.

نماینده پارلمان عراق پرسید: آمریکا چگونه ابو مهدی المهندس، معاون فرمانده بسیج مردمی، را فردی تروریست توصیف می‌کند‌، حال آنکه وی به‌طور‌ مستقیم به فرمانده کل نیروهای مسلح عراق مرتبط است. این موضع‌گیری، بدنام کردن کامل نهاد امنیتی عراق است که همچنان برای یکپارچگی کشور فداکاری می‌کند‌.

وی تأکید‌ کرد: اقدام آمریکا در قرار دادن گروه مقاومت نجباء در فهرست گروه‌های‌ تروریستی، سرآغاز جنگ آینده علیه بسیج مردمی (حشد شعبی) به بهانه های مختلف واهی است.

نماینده پارلمان عراق به دولت این کشور درباره اتخاذ نکردن موضع قاطع در قبال این رفتارهای آمریکا هشدار داد و از وزارت امور خارجه و شخص نخست‌وزیر‌ عراق خواست برای احضار سفیر آمریکا در بغداد و ابلاغ مراتب اعتراض بغداد به این رفتارها و مواضع آمریکا اقدام کند.

وی همچنین، تأکید‌ کرد که پارلمان عراق برای حمایت از رزمندگانی که در شرایطی که همه عراق را تنها گذاشتن، برای یاری آن شتافتند تلاش کند.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


شنبه 27 آبان 1396 - 12:11:0