تاکید مرجعیت عراق بر حل اختلاف‌ها از راه گفتگو

جمعه 26 آبان 1396 - 16:9:20
تاکید مرجعیت عراق بر حل اختلاف‌ها از راه گفتگو

بغداد- الکوثر: مرجعیت عالی قدر شیعیان عراق با هشدار درباره هرگونه سوء استفاده از اموال عمومی بر ضرورت حل‌وفصل مشکلات از راه گفتگو تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «شیخ عبدالمهدی الکربلائی»، نماینده آیت الله سیستانی در کربلاء، در خطبه های نماز جمعه امروز گفت: حل‌وفصل مشکلات و درگیری ها به شیوه های مسالمت آمیز و از راه گفتگو و تفاهم، هر چند که زمان طولانی ببرد، دارای اهمیت زیاد برای ایجاد جامعه ای آرام است.

وی گفت: پافشاری بر اصل گفتگو برای حل مشکلات یکی از معیارهای شهروندی است. در صورتی که اصحاب فکر و اندیشه و عدالت در این خصوص ناتوان باشند، متوسل شدن به وسایل قانونی برای حل اختلاف ها لازم می نماید و در این خصوص نباید به خشونت به عنوان یک راهکار نگاه کرد.

الکربلائی در ادامه افزود همه باید به مولفه ها و معیارهای صلح آمیز شهروندی پایبند باشند؛ زیرا به لحاظ فردی یا اجتماعی در یک کشور دارای برآیند مثبت است. فقدان این عوامل بی هیچ شکی به ضرر همگان خواهد بود و سبب ساز تاسف خواهد شد.

همچنين بخوانيد:

تبریک حیدرالعبادی به عراقی‌ها

ابراهیم جعفری: عراق به عمر تروریست‌ها پایان داد

نماینده آیت الله سیستانی در کربلاء تاکید کرد که مهم‌ترین عیار و معیار در این خصوص وجود حس میهن دوستی و احساس مسئولیت است، به این گونه هر فردی بر اساس جایگاه و تخصص خود در جامعه احساس مسئولیت کند. اخلاص و اشتیاق برای ترویج تفاهم و عشق بین افراد یک جامعه در صدر مسائلی است که باید درباره آن‌ها احساس مسئولیت وجود داشته باشد. همچنین، پایبندی به قوانین عمومی و رعایت آن از جمله معیارهای شهروند صالح است. نقض قوانین و نافرمانی از آن‌ها سبب خواهد شد که ضرر و زیان آن در وهله اول گریبانگیر عامل آن و در وهله دوم گریبانگیر دیگر افراد جامعه خواهد شد.

وی تاکید کرد: دست‌اندازی غیرموجه بر اموال عمومی، سرقت اموال مردم به شمار می‌رود و کسی که مرتکب چنین اقدامی می‌شود خود را دشمن همه مردم قرار داده است. به‌کارگیری و مصرف کردن نادرست و غیرمسئولانه اموال عمومی، وارد کردن ضرر و زیان به همگان است.

عبدالمهدی الکربلائی در ادامه درباره رفتارهای برخی‌ ها در اتهام و افتراء زدن به دیگران در شبکه های اجتماعی هشدار داد و در مقابل بر ضرورت قدردانی و تجلیل از افرادی که مسئولیت وظایف محترمانه مانند پزشکان، مدرسان، ادیبان و اصحاب حرفه ها که به جامعه خدمت‌رسانی می‌کنند تاکید کرد.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید.


جمعه 26 آبان 1396 - 16:9:3

دسته بندی :