ثبت مستندات فراوان از جنایات ارتش میانمار

پنج شنبه 25 آبان 1396 - 15:28:51
ثبت مستندات فراوان از جنایات ارتش میانمار

تهران- الکوثر: نهاد دیده بان حقوق بشر با انتشار بیانیه ای از ثبت مستندات فراوانی از نسل کشی مسلمانان روهینگیا به دست ارتش میانمار در این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  در این گزارش که بر اساس اسناد دفتر منطقه ای «تشکل مدنی تقویت حقوق بشر» در جنوب شرق آسیا منتشر شد، حملات برنامه ریزی شده و گسترده نیروهای ارتش و بودائیان افراطی علیه مسلمانان روهنیگیا از تاریخ نهم اکتبر تا دسامبر سال گذشته و از 25 اوت سال جاری میلادی تاکنون به اثبات رسیده است.

مستندات فراوانی وجود دارد که نشان می دهد این جنایات حکایت از نسل کشی و پاکسازی نژادی جمعیت مسلمان روهینگیا در میانمار دارد.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش میانمار، مسلمانان روهینگیا در این کشور را قتل عام و در جنایاتی دیگر حتی زنان، کودکان و مردان مسلمان روهینگیا را در استان راخین درغرب میانمار زنده به گور کرده اند.

در این گزارش آمده است، بازرسان در سفر به استان راخین در غرب میانمار و نقاط مرزی بنگلادش و آن کشور تاکید کردند، زمانی که کشتار و قتل عام از سوی نیروهای ارتش میانمار به پایان می رسید، نیروهای ارتش پس از جمع آوری کشته ها و حتی مجروحان ، آنان را آتش می زدند.

 

جای خالی مسلمانان روهینگیا در بیانیه پایانی نشست آ.سه‌.آن

فرار بیش از 600 هزار مسلمان روهینگیایی از میانمار

 

 

پیش از این نیز، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد با واکنش به جنایات ارتش میانمار و پاکسازی قومی و نژادی در این کشور تصریح کرد، آنچه در میانمار روی می دهد یک «فاجعه عظیم انسانی» است.

در دور جدید جنایات ارتش میانمار علیه مسلمان روهینگیا در میانمار بیش از شش هزار نفر تاکنون کشته و حدود هفت هزار نفر مجروح شدند.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 25 آبان 1396 - 15:24:48

دسته بندی :