تسلیت رئیس‌جمهور‌ موریتانی به ایران

چهار شنبه 24 آبان 1396 - 10:46:3
تسلیت رئیس‌جمهور‌ موریتانی به ایران

تهران- الکوثر: در ادامه تسلیت مقامات کشورهای دیگر به مقامات جمهوری اسلامی ایران به‌علت‌ جان باختن شماری از شهروندان در نتیجه زلزله مهیب در غرب کشور، رئیس‌جمهور‌ موریتانی نیز به ایران تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رئیس‌جمهور‌ موریتانی با ارسال پیامی به حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران جان باختن شماری از هموطنان‌مان را به ملت و دولت ایران تسلیت گفت.

در پیام « محمد ولد عبدالعزیز» آمده است: با کمال تاثر و تاسف خبر زلزله ویرانگر در غرب ایران را که بر اثر آن ده‌ها‌ نفر جان باختند و هزاران نفر زخمی شدند، دریافت کردیم.

رئیس جمهوری موریتانی در ادامه ضمن تسلیت و ابراز همدردی با دولت و مردم ایران، خواستار صبر برای مردم ،شفای عاجل زخمی ها و غفران درگذشتگان شد.

از سوی دیگر حزب رفاه موریتانی نیز در پیامی جداگانه،درگذشت شماری از ایرانی ها و عراقی ها در اثر زلزله اخیر را به مردم دو کشور تسلیت گفت و با مردم و دولت ایران ابراز همدردی کرد.

زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9و33 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.

این زمین لرزه که کانون آن جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده زیان ها و آسیب های زیادی در استان های کرمانشاه و ایلام به بار آورده است و تاکنون بیش از 100 پس لرزه داشته است.

شمار کشته ها و مصدومان بر اساس اعلام مسوولان کشوری تا ساعت16 روز سه شنبه در استان کرمانشاه 432 کشته و 7817 مصدوم است و اکنون رئیس جمهوری و دولتمردان برای بررسی وضعیت، برنامه ریزی و کمک رسانی به آسیب دیدگان در منطقه زلزله زده حضور دارند.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 24 آبان 1396 - 10:44:34

دسته بندی :