یورش مجدد صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

سه شنبه 23 آبان 1396 - 16:35:13
یورش مجدد صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

رام الله- الکوثر: شهرک‌نشین های صهیونیست بار دیگر در سایه تدابیر شدید امنیتی نظامیان رژیم صهیونیستی، وارد محوطه مسجدالاقصی شدند و به اقدامات تحریک‌آمیز پرداختند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شهرک‌نشین‌های تندرو و عناصر اطلاعاتی اسرائیل اشغالگر روز سه‌شنبه (امروز) از ورودی «المغاربه» و در سایه تدابیر شدید امنیتی نظامیان، وارد محوطه مسجدالاقصی شدند.

بر اساس این گزارش، اداره اوقاف اسلامی فلسطین امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد 77 شهرک نشین تندو و 11 تن از عناصر پلیس و سازمان اطلاعات اسرائیل وارد محوطه مسجدالاقصی شدند و به اقدامات تحریک‌آمیز دست زدند.

بر اساس این گزارش، یهودیان تندرو در سایه تدابیر شدید امنیتی، از ورودی المغاربه وارد مسجدالاقصی شدند و از ورودی «السلسله» نیز خارج شدند.

در ادامه این گزارش تاکید شده است که در این یورش، به شهرک‌نشین‌ها توضیحاتی درباره معبد ادعای سلیمان (هیکل) داده شد و برخی از آن‌ها نیز در نزدیکی ورودی «الرحمه» در شرق مسجدالاقصی به انجام برخی آموزه های تلمودی پرداختند.

نظامیان اسرائیل محدودیت های شدیدی برای ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی اعمال و همه مدارک شناسایی آن‌ها را بررسی و سپس بازرسی بدنی می‌کنند.

در همین حال، پلیس اسرائیل یکی از جوانان فلسطینی را در مسجدالاقصی بازداشت و پس از بازرسی بدنی، او را از محوطه مسجد بیرون کردند.

مسجد الاقصی به جز روزهای جمعه و شنبه، هر روز مورد حمله شهرک‌نشین‌های صهیونیست و پلیس اسرائیل قرار می‌گیرد. صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند با این حملات خود طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی را به فلسطینی‌ها تحمیل کنند.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید.


سه شنبه 23 آبان 1396 - 16:35:7