آخرین آمار جانباختگان زلزله ایران وعراق

دو شنبه 22 آبان 1396 - 12:32:38
آخرین آمار جانباختگان زلزله ایران وعراق

تهران - الکوثر: سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور از افزایش آمار کشته شدگان زلزله دیشب کرمانشاه به 328 نفر خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  بهنام سعیدی با اشاره به افزایش آمار کشته شدگان زلزله کرمانشاه گفت: طبق آخرین آمار 328 نفر از هموطنان مان در حادثه شب گذشته جان خود را از دست دادند و 3 هزار و 950 نفر مجروح شده اند.
وی ادامه داد: پس از آواربرداری به محض اینکه مجروحی از زیر آوار پیدا شود اقدامات درمانی آنان آغاز می شود و به بیمارستان ها اعزام و در صورت نیاز به پایتخت انتقال می یابند.
سعیدی درباره منطقه ای که بیشترین جان باختگان و تخریب را دارد گفت: استان کرمانشاه بیشتر کشته شدگان و مجروحین و تخریب ساختمان ها را در حادثه دیشب داشته است.
سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور با اشاره به تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران افزود: از همان ابتدای حادثه شب گذشته جلسه ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و تا بامداد امروز ادامه داشت؛ در حال حاضر وزیر کشور به همراه وزیر بهداشت و تعدادی از افراد در نهاد ریاست جمهوری و هلال احمر در حال عزیمت به منطقه هستند.
سعیدی گفت: استان های همجوار استان کرمانشاه از لحاظ خدمات رسانی، امکانات و نیروی انسانی اعلام آمادگی کرده اند.

وزارت بهداشت عراق هم  در اطلاعيه اي آمار نهايي قربانيان زلزله در عراق را هفت نفر و شمار مصدومان نيز 535 نفر اعلام كرد . 
در اطلاعيه وزارت بهداشت عراق آمده است ، قربانيان همه از منطقه كردستان هستند در حالي كه  مصدومان نيز از منطقه كردستان ، دياله و كركوك هستند و اكثرا هم پس از مداراي سرپايي از بيمارستان ها مرخص شدند .


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


دو شنبه 22 آبان 1396 - 12:31:40