رسانه فرانسوی : تناقضات بسیاری در مورد سرنوشت حریری وجود دارد

شنبه 20 آبان 1396 - 16:10:25
رسانه فرانسوی : تناقضات بسیاری در مورد سرنوشت حریری وجود دارد

پایگاه اینترنتی نوول ابزرواتور نوشت تناقضات بسیاری در مورد سرنوشت سعد حریری نخست وزیر لبنان وجود دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  نوول ابزارواتور افزود:  از چهارم نوامبر که سعد حریری نخست وزیر لبنان خبر استعفای خود را از عربستان سعودی اعلام کرد ابهاماتی در مورد سرنوشت وی به وجود آمده است. از آن زمان وی در انظار عمومی ظاهر نشده است و هیچ اظهار نظری نیز نداشت. تنها از این مسئله اطمینان وجود دارد که سعد حریری که خود ملیت سعودی دارد هنوز در عربستان سعودی است. اما شایعاتی در مورد اعمال محدودیت برای رفت و آمدهای وی وجود دارد. آیا حریری یک زندانی است یا آزادانه می تواند نقل مکان کند؟ اظهارات در این زمینه متناقض است.

این پایگاه اینترنتی تصریح کرد: دبیرکل حزب الله لبنان از بازداشت خانگی حریری خبر می دهد اما «ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه از سوی دیگر اعلام کرده سعد حریری رفت و آمد آزادانه دارد ولی «فرانسوا گویت»، سفیر فرانسه در عربستان سعودی چند ساعت پیش از سفر ناگهانی امانوئل مکرون در ریاض با سعد حریری دیدار کرده و  به گفته یک منبع فرانسوی،  سعد حریری در این دیدار که چندان نیز طول نکشید توسط افسران سعودی احاطه شده بوده است!

پایگاه اینترنتی نوول ابزرواتور درادامه نوشت : رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا نیز روز جمعه اعلام کرد در مورد سرنوشت نخست وزیر لبنان به وی اطمینان داده شده است. تیلرسون که راهی دانانگ در ویتنام بود گفت من با عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی برای روشن شدن موضوع صحبت کردم و براساس این گفتگو فکر می کنم اوضاع خوب است.

به نوشته این رسانه فرانسوی ، نخست وزیر لبنان که خود ملیت سعودی دارد در همان روزی استعفا داد که پاکسازی در چارچوب مبارزه با فساد در عربستان سعودی به دستگیری شماری از شاهزادگان و تجار بزرگ این کشور منجر شد. اعلام استعفای سعد حریری از عربستان سعودی به رسانه ها و مقامات لبنانی این پیام را داده است که وی مجبور به اتخاذ این تصمیم شده و آزادی عمل نداشته است. 


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


شنبه 20 آبان 1396 - 16:10:18